Mit bedste råd at købe så lidt som muligt før baby kommer og så køb, når man ser hvilken baby man får. Nogle babyer elsker at sidde i bæresele/vikle andre finder ikke ro der (har haft to der helst sad fast op mig hele tiden og en som bare Janne ville have sin ro og sit rum).
Før baby kommer tænker jeg, at det godt qt have tænkt over: hvor kan jeg pusle? Hvor kan baby sove som en start (og gerne tæt på jer)? Hvordan skal jeg kunne være mobil - er det primært med bil, eller vil det primært være med gåture og det offentlige?
Så skulle jeg købe og indrette nu til baby, så ville det vlre en barnevogn med langt liggemål for jeg er primært mobil med ben, cykel og det offentlige. Jeg ville have et autosæde til de få gange i bilen og til christiniacyklen. Jeg ville lave en fast pusleplads hvor der var plads til at stille vand (vi kan ikke have den på badeværelset). Og vi ville have en seng/vugge med dyne, madras selvsagt. Vi ville også have et tæppe og legestativ, helst noget der kunne flyttes let - har haft almindeligt tæppe og trælegestativ til mine børn oh det fungerede perfekt, for så kunne det flyttes rundt i hele hjemmet.
Derudover af små ting, så ville jeg købe lidt stofbleer - ikke mange for har ikke haft et gylpebarn, så det har været begrænset hvor mange vi brugte. Lidt tøj i de små størrelser (kender jeg mig selv så en del hjemmegjort strik og syet, nok endda for meget).
Og det ville være det, resten kom når vi var hjemme med baby.
Anmeld
Citér