Bedste råd- udstyr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.357 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. juli 2022

Anonym trådstarter

Som førstegangsgravid kan jeg godt forestille mig at man nemt kan komme til at købe alt muligt man aldrig får brugt eller for meget at noget.

Hvad er jeres bedste råd i forhold til udstyr til baby når man skal ud og købe ind? Er der noget i gerne ville have vidst? Er der noget man skal være obs på i forhold til indkøb af det første tøj f.eks. eller er en blespand en nødvendighed?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2022

Anonym

Langt det meste udstyr kan undværes. Jeg vil sige at must-have er

Autostol, lidt tøj i de forskellige første str, bleer, vaskeklude og gylpeklude, vikle og babydyne. Resten kan man anskaffe sig efterfølgende.

Men når det er sagt synes jeg det er rart at have en puslepude + kommode. Mest fordi vi ikke har en anden stor overflade at skifte baby på, for gider ikke gøre det på gulvet. Har aldrig brugt vogn, baby har bare sovet i vores seng til de kom på eget værelse.

Derudover kan man få rigtig meget brugt i god stand, netop fordi mange folk laver fejlkøb

Anmeld Citér

25. juli 2022

lineog4

Mit bedste råd at købe så lidt som muligt før baby kommer og så køb, når man ser hvilken baby man får. Nogle babyer elsker at sidde i bæresele/vikle andre finder ikke ro der (har haft to der helst sad fast op mig hele tiden og en som bare Janne ville have sin ro og sit rum).

Før baby kommer tænker jeg, at det godt qt have tænkt over: hvor kan jeg pusle? Hvor kan baby sove som en  start (og gerne tæt på jer)? Hvordan skal jeg kunne være mobil - er det primært med bil, eller vil det primært være med gåture og det offentlige? 

Så skulle jeg købe og indrette nu til baby, så ville det vlre en barnevogn med langt liggemål for jeg er primært mobil med ben, cykel og det offentlige. Jeg ville have et autosæde til de få gange i bilen og til christiniacyklen. Jeg ville lave en fast pusleplads hvor der var plads til at stille vand (vi kan ikke have den på badeværelset). Og vi ville have en seng/vugge med dyne, madras selvsagt. Vi ville også have et tæppe og legestativ, helst noget der kunne flyttes let - har haft almindeligt tæppe og trælegestativ til mine børn oh det fungerede perfekt, for så kunne det flyttes rundt i hele hjemmet.

Derudover af små ting, så ville jeg købe lidt stofbleer - ikke mange for har ikke haft et gylpebarn, så det har været begrænset hvor mange vi brugte. Lidt tøj i de små størrelser (kender jeg mig selv så en del hjemmegjort strik og syet, nok endda for meget). 

Og det ville være det, resten kom når vi var hjemme med baby. 

Anmeld Citér

25. juli 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Du har ret - man får købt alt for meget.

Køb tøjet brugt. Særligt de mindste størrelser er altid i fin stand, og det er møg dyrt fra nyt. Desuden tager det lidt tid at finde ud af, hvilke mærker der passer godt til din baby. 

Mit værste køb var en puslepude. Hvem fanden har fundet på at lave dem af stof?? Jeg købte en af gummi (sebra) og er meget gladere for den!

Min baby vidste heller ikke, at en babynest var moderne. Så den står også bare og glor.

Anmeld Citér

25. juli 2022

2017morigen

Anonym skriver:

Som førstegangsgravid kan jeg godt forestille mig at man nemt kan komme til at købe alt muligt man aldrig får brugt eller for meget at noget.

Hvad er jeres bedste råd i forhold til udstyr til baby når man skal ud og købe ind? Er der noget i gerne ville have vidst? Er der noget man skal være obs på i forhold til indkøb af det første tøj f.eks. eller er en blespand en nødvendighed?

Det gør man! Også som andengangs forældre!

Min ældste elskede sin barnevogn, men nr 2 var barnevognsnægter fra 3 til 9 måneder.

Næsesugerne var helt spildt til nr 1 men blev brugt en del til nr 2.

Puslebordet blev brugt rigtig meget til nr 1 men ikke ret meget til nr 2, fordi det stod på 1 sal og vi puslede mest i stueplan på den måtte som fulgte med pusletasken.

Så lidt tøj i forskellig str, bleer, noget at vaske med når der pusles. Noget at sove i til baby. Det vil jeg sige er et need to have. Måske lidt mere hvis man bor ude på landet med langt til handlemuligheder. Og så en stor del som er Nice to have.

Anmeld Citér

25. juli 2022

Darling

Jeg er også førstegangs og jeg spørger mig selv inden jeg køber om det er need eller Nice to have vi køber også en del brugt 

Anmeld Citér

25. juli 2022

Pb18

Det bedste råd er nok at butikkerne ikke lukker, bare fordi man får en baby  

Så som det er nævnt, overvej hvordan baby skal sove og pusles (puslepuder af plastic kan virkelig anbefales ift dem af stof) og derudover se det an. Hvis I vil holde barnedåb /anden fest kan man også ønske sig ting der, som man alligevel ikke har brug for fra dag 1. Og så fik jeg også meget tøj i gave fra folk der kommer på besøg... 

Mht tøj så er der utrolig stor forskel på pasform af mærkerne, så lad være med at købe for meget før du finder ud af, hvad der passer din baby. Vi havde købt brugtpakker, der indeholdt mange dragter/bukser med fødder og det fungerede slet ikke, da vores datter åbenbart havde lange fødder. Så enten sad de for stramt om fødderne og ellers var bukserne alt for store i livet og længden (vi købte en ny pakke tøj ret hurtigt). 

Anmeld Citér

25. juli 2022

ErDuHerIkkeSnart

Jeg har aldrig nogensinde hørt om førstegangsforældre, der oplevede at have købt for lidt og fortryde bagefter  Køb mindre end du tror - og så mindre end det!

- Byg/sy/lav tingene selv!

- Køb genbrug!

- Afvent eller undvær! 

God fornøjelse

Anmeld Citér

25. juli 2022

Mrs.

Køb det basale, og så kan du altid tage ud og købe det du føler et behov for når baby er kommet. 

for os var det basale: 

autostol der kunne komme på stel (vi kører meget) 

barnevogn med god udluftning til haven 

tremmeseng 

puslepude (vi har bord med vask i gangen som pusleplads) 

tøj str 50 ca 10 sæt 

stofbleer (kan man ALDRIG få for mange af) 

badekar 

bæresele (den ville vi ikke leve uden)

Og plejeprodukter. 

så har vi siden købt tøj, kravlegård med aktivitetstæppe da hun kunne ligge selv og få noget ud af det, og diverse. Men det er igen hvad behov er. Vi valgte kravlegård fordi vi får kat, og jeg ikke vil have hun så ligger på gulvet. Min søn havde jeg ikke kravlegård til da behovet ikke var der.. 

køb basic - og så hav en konto med lidt opsparing så du kan bestille hjem evt hvad du føler du godt kunne bruge undervejs  levering er så hurtig nu til dags jo

Anmeld Citér

25. juli 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Som de andre siger: gå ikke i fælden og køb for meget. Men selvf skal man også gå og hygge sig, bygge rede og gøre klar.  Men køb ikke en masse dyre ting som I måske slet ikke for brug for før man lærer baby at kende.  Vi var glade for babynest, den lå han i på spisebordet når vi spiste. Og brugte en milliard stofbleer og så blev vi glade for engangs skifteunderlag fra supermarkedet. Bløde halve skumklude er også gode. Vi købte os fattige i alt hvad internettet skrev man sku have og det blev aldrig brugt. En blespand er en smaggsag, men vi har klaret fint uden. 

nåja, blev også virkelig glade for bodyer der kunne lukkes helt op - a’la slå om. Fra H&M. Så var der ikke så meget bøvl ved tøjskifte. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.