Hjælp til strik med striber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.853 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. juli 2022

Anonym trådstarter

Jeg vil gerne strikke en stribet pixiehue men hvordan gør jeg det så kanten stadig bliver pæn? Man tager vel garnet i den modsatte farve af den man bruger med opad i starten af pinden men ser det ikke dumt ud med sådan nogle ekstra tråde i den ene side på det færdige arbejde? Der er måske en smart måde men jeg kender den ikke. Har forsøgt at Google videoer men har ikke rigtig fundet en jeg synes løser problemet. Jeg er begynder i strik som det nok tydeligt fremgår  så håber at der sidder et par dygtige damer der kan hjælpe mig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Strikker du på rundpind/strømpepinde eller bare to pinde frem og tilbage? 
Uanset hvad: Man kan jo ikke se trådene på ydersiden af den færdige hue. Hvis der ikke er langt mellem farveskiftene, behøver du ikke tage trådene med op. Hvis der er langt, kan du evt. klippe tråden hver gang. 
Strikker du på rund- eller strømpepind, så bliver der jo ikke nogen synlig kant, heller ikke på bagsiden, og hvis du kun bruger to pinde og skal montere/sy sammen til sidst, hæfter du alle de løse tråde, som du ikke bruger til montering.  

Anmeld Citér

24. juli 2022

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Strikker du på rundpind/strømpepinde eller bare to pinde frem og tilbage? 
Uanset hvad: Man kan jo ikke se trådene på ydersiden af den færdige hue. Hvis der ikke er langt mellem farveskiftene, behøver du ikke tage trådene med op. Hvis der er langt, kan du evt. klippe tråden hver gang. 
Strikker du på rund- eller strømpepind, så bliver der jo ikke nogen synlig kant, heller ikke på bagsiden, og hvis du kun bruger to pinde og skal montere/sy sammen til sidst, hæfter du alle de løse tråde, som du ikke bruger til montering.  

På rundpind. Det er jo lige i kanten, altså hverken på ret eller vrang siden. De gange jeg har forsøgt synes jeg man lægger mærke til det. Men jeg giver det endnu et forsøg. Tak for svaret

Anmeld Citér

25. juli 2022

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Tjek Kimmie Munkholm hun har en video på YouTube der hedder farveskifte på rundpind. Generelt har hun rigtig mange gode hjælpe videoer

Jeg tager garnet med op på vrangsiden, det ser man ikke på det færdige arbejde. Hvis der er langt mellem farveskifte prøver jeg at huske at låse garnet med bundfarven på hver 3/4 pind.

Jeg kan heller ikke lave det som farveskiftet bliver 100 procent usynligt desværre. Men det er jo også håndstrikket og hjemmelavet

Anmeld Citér

25. juli 2022

Anonym trådstarter

Mortil_en skriver:

Tjek Kimmie Munkholm hun har en video på YouTube der hedder farveskifte på rundpind. Generelt har hun rigtig mange gode hjælpe videoer

Jeg tager garnet med op på vrangsiden, det ser man ikke på det færdige arbejde. Hvis der er langt mellem farveskifte prøver jeg at huske at låse garnet med bundfarven på hver 3/4 pind.

Jeg kan heller ikke lave det som farveskiftet bliver 100 procent usynligt desværre. Men det er jo også håndstrikket og hjemmelavet

Tak. Du har nok ret i at det måske også er ok at det ser lidt hjemmelavet ud  

Tak for svaret. Jeg har godt set andre af hendes videoer. Jeg prøver at finde den du nævner. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.