Hvornår kunne man se jeres gravide mave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.318 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. juli 2022

Anonym trådstarter

Hejsa. 

Hvornår kunne man se jeres maver? Jeg er i uge 10, og syntes man kan se maven når jeg står op. Den er langt mere oppustet om aftene, hvilket jo er normalt. Men når jeg ligger mig ned, så er den mindre synlig - også om dagen hvor jeg ikke er oppustet. Er det bare oppustethed eller har i andre også oplevet det som en del af ens gravide mave?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2022

Mrs.

Man kunne først se jeg var gravid da jeg var 6 måneder henne  (tredje graviditet) og jeg er ellers høj og slank. Lægen sagde det er fordi jeg har en lang overkrop så bebs har god plads

Anmeld Citér

23. juli 2022

Milla1992

Jeg tror man har kunnet ane min mave omkring uge 20 og her i uge 22 er den virkelig poppet ud, så andre har kommenteret på den  Min kæreste har dog kunnet se det længe, mens jeg selv syntes jeg kunne se det omkring uge 16. 
Jeg har mest kunne mærke det på maven og set den lidt ændrede form, men jeg havde også noget mave inden graviditeten og min gravide mave er først størrere end den nu 

Anmeld Citér

23. juli 2022

Anonym

Det er ikke din mave man allerede kan du, du er bare oppustet jeg skulle hen forbi uge 20 før man kunne se det på mig

Anmeld Citér

23. juli 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Da jeg var 30 uger henne lignede jeg bare at jeg stadig var oppustet. Men da jeg var 34 uger henne lignede jeg en stor flodhest, kæmpe stor og med virkelig hævede fødder. 
i anden graviditet var jeg hurtigere stor. Maven var godt nok også tungere føltes det. Jeg var meget oppustet i starten og lignede at jeg var flere måneder henne. Havde også fysisk ubehag ved at jeg var så oppustet. Omkring uge 15 havde jeg en pæn stor mave og den blev kun ved med at vokse. 

Anmeld Citér

23. juli 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Det er ikke livmoderen man kan se endnu. Men den fylder snart bækkenet ud og skubber dine organer op, så maven bliver større. Og så er der mere luft i tarmene om aftenen, så man ser større ud

Anmeld Citér

23. juli 2022

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa. 

Hvornår kunne man se jeres maver? Jeg er i uge 10, og syntes man kan se maven når jeg står op. Den er langt mere oppustet om aftene, hvilket jo er normalt. Men når jeg ligger mig ned, så er den mindre synlig - også om dagen hvor jeg ikke er oppustet. Er det bare oppustethed eller har i andre også oplevet det som en del af ens gravide mave?

Min begyndte også at vise sig på det tidspunkt og jeg er nu i uge 22 og er MEGET gravid at se på. Selvom flere skriver at det er oppustethed osv. Så var det det altså ikke i mit tilfælde. Jeg offentliggjorde det efter nakkefoldsscanningen og på det tidspunkt havde flere lagt mærke til at jeg havde en gravid mave. Måtte i øvrigt købe ventebukser samme dag, da jeg ikke kunne passe mine normale bukser, som i øvrigt var for store inden jeg blev gravid. Det er forskelligt fra person til person hvor hurtigt man ser det. 

Anmeld Citér

23. juli 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min begyndte også at vise sig på det tidspunkt og jeg er nu i uge 22 og er MEGET gravid at se på. Selvom flere skriver at det er oppustethed osv. Så var det det altså ikke i mit tilfælde. Jeg offentliggjorde det efter nakkefoldsscanningen og på det tidspunkt havde flere lagt mærke til at jeg havde en gravid mave. Måtte i øvrigt købe ventebukser samme dag, da jeg ikke kunne passe mine normale bukser, som i øvrigt var for store inden jeg blev gravid. Det er forskelligt fra person til person hvor hurtigt man ser det. 

Det er nemlig også sådan hos mig. Det er kun når jeg ligger ned, at maven synker lidt sammen, og at det bliver mindre tydeligt. Så det var også lidt om det er normalt. Ellers kan jeg heller ikke passe mine bukser længere, og de bukser som var for store før strammer lidt for meget til, at jeg syntes det er behageligt. Flere har også sagt til mig, at de kan se det. Er også meget tynd og spinkel bygget.

Anmeld Citér

23. juli 2022

Anonym

Anonym skriver:

Det er nemlig også sådan hos mig. Det er kun når jeg ligger ned, at maven synker lidt sammen, og at det bliver mindre tydeligt. Så det var også lidt om det er normalt. Ellers kan jeg heller ikke passe mine bukser længere, og de bukser som var for store før strammer lidt for meget til, at jeg syntes det er behageligt. Flere har også sagt til mig, at de kan se det. Er også meget tynd og spinkel bygget.

Haha jeg var så 15-20 kg overvægtig inden og havde faktisk troet man derfor ville kunne se det senere på mig. Jeg har ikke følt mig oppustet, så det har ikke været det. Jeg troede heller ikke det "var muligt" at se det så tidligt, men lige så vel som man ikke kan se det på nogle i uge 20, så er det vel også muligt at man kan se det tidligere på andre. Vi er jo forskellige alle sammen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.