Hej hvad havde i gjort hvis i var i vores situation? Og hvad er jeres erfaring?
Min mand og jeg har 1 barn som snart er 2 år, vi ønsker 1 barn til. Især ønsker min mand sig brændende et barn der er en smule aldersmæssigt tæt på vores nuværende barn. Og jeg har det sådan, at hvis jeg skal have et barn til så skal det
være nu hvor jeg alligevel er i gang med babyshowet. Bleer, søvnunderskud, klapvogn osv.
Problemet er at jeg fornyeligt startede på et nyt arbejde, og jeg havde en dårlig graviditet sidste gang, så jeg ville blive ked af at blive sygemeldt så tidligt i graviditeten, da jeg ønsker at optjene retten til dagpenge (lang historie med dagpenge).
Derudover ønsker vi at flytte, og det kræver også penge.
Hvis jeg bliver gravid og får en slem graviditet igen, kan min arbejdsplads fyre mig? Og hvis jeg bliver sygemeldt går jeg så over på sygedagpenge? Og får jeg min normale løn under sygemeldingen?
Har jeg ikke ret til barselsdagpenge eller skal man være ansat i en x antal tid hvor at modtage sin løn under barsel?
Beklager for spørgsmålene, jeg spørger oprigtigt, da jeg ikke aner en dyt om det. Med min første graviditet udløb min kontrakt og jeg blev ledig samt sygemeldt i starten af graviditeten.
Anmeld
Citér