Refluks og aftensmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.210 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. juli 2022

Milla1992

Hvad spiser andre til aftensmad i perioder med meget mavesyre? 

Jeg er en af de “heldige” som virkelig døjer med halsbrand og sure opstød, i sådan en grad at jeg i en periode af graviditeten kastede op hver aften. Jeg har før lagt min kost om pga refluks, men desværre er det vendt stærkt tilbage efter jeg blev gravid  Jeg ved at det er ganske normalt i forbindelse med graviditet, men det gør det ikke mindre træls

De dage hvor det er rigtig slemt synes jeg, at det er virkelig svært at finde på aftensmad, da meget af den mad jeg godt kan lide, indeholder ting som bestemt ikke hjælper på sitationen og jeg har svært ved at spise, når refluksen virkelig er slem. Men spise, det skal jeg jo, uanset om jeg er gravid eller ej

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2022

123nn

Profilbillede for 123nn

Jeg døjede også meget med voldsom halsbrand. Det der virkede for mig var at spise magnesia dak hver dag, alminox inden sengetid og så mælk især til aftensmaden. Jeg ved ikke om det allerede er noget du bruger ��

Anmeld Citér

22. juli 2022

Mrs.

Hjemmebagte fladbrød eller baladi brød, dryppet med lidt olivenolie og så med en cremefraiche til at dyppe i og groft grønt til. (Jeg spiste rå broccoli, blomkål, gulerødder, selleri, bønner og agurk) 

Baladi brød er nemme at lave og gode til måltider og som snack

Anmeld Citér

23. juli 2022

Milla1992

123nn skriver:

Jeg døjede også meget med voldsom halsbrand. Det der virkede for mig var at spise magnesia dak hver dag, alminox inden sengetid og så mælk især til aftensmaden. Jeg ved ikke om det allerede er noget du bruger ��

Magnesia dak har jeg ikke prøvet. Mælk har jeg desværre en erfaring med gør det værre, så det drikker jeg kun i absolut nødstilfælde og det er lidt det samme med alminox, hvis jeg tager det for ofte. Men tak for tippet  Det var nu også mere forslag og erfaring med reel mad som måltider, som jeg ledte efter

Anmeld Citér

23. juli 2022

Milla1992

Mrs. skriver:

Hjemmebagte fladbrød eller baladi brød, dryppet med lidt olivenolie og så med en cremefraiche til at dyppe i og groft grønt til. (Jeg spiste rå broccoli, blomkål, gulerødder, selleri, bønner og agurk) 

Baladi brød er nemme at lave og gode til måltider og som snack

Det lyder også lækkert og ret nemt

Anmeld Citér

23. juli 2022

Mrs.

Milla1992 skriver:

Det lyder også lækkert og ret nemt

Det er rigtig nemt, og man kan skære en masse grønt og stille i bøtter, bage en masse brød og evt fryse nogen ned hvis man har til lang tid, og så er det bare at tá en bøtte grønt ud af køleskabet, et brød og lidt dyppelse

Anmeld Citér

23. juli 2022

123nn

Profilbillede for 123nn
Milla1992 skriver:

Magnesia dak har jeg ikke prøvet. Mælk har jeg desværre en erfaring med gør det værre, så det drikker jeg kun i absolut nødstilfælde og det er lidt det samme med alminox, hvis jeg tager det for ofte. Men tak for tippet  Det var nu også mere forslag og erfaring med reel mad som måltider, som jeg ledte efter

Det Kunne jeg godt se, mit var bare så slemt at uanset hvad jeg spiste fik jeg halsbrand om aftenen, så jeg tænkte du måske også endte i den situation ��

håber du finder brugbare råd så ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.