Baby under uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.900 visninger
5 svar
0 synes godt om
20. juli 2022

Olismama

Profilbillede for Olismama

Hej! Jeg har termin den 26. oktober og har i øjeblikket et år tilbage af min bachelor. Jer der har fået baby under uddannelse - kan det passe man kan få dobbelt SU i 12 måneder? 
Hvad har I gjort? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2022

DagGry

Profilbillede for DagGry

Nej, du har 12 klip/SU i alt og kan bruge dem, som du vil. Det vil sige få én gang SU i 12 måneder, eller dobbeltop i 6 måneder. Eller er mix.

Anmeld Citér

21. juli 2022

Oddi

Profilbillede for Oddi

Nej. Du har 12 ekstra SU klip. Dvs du har følgende muligheder ift barsel: 

1. 12 måneders barsel, ét barsels klip pr måned. Du skal ikke være studieaktiv. 

2. 6 måneders barsel. 2 klip pr måned ( dvs dobbelt klip). Du skal ikke være studieaktiv. 

3. mix. Du kan mixe barselsklip og alm klip. Dvs dobbeltklip men du skal tilgengæld være studieaktiv. 

Jeg tog første model, fordi jeg ikke ønskede vores barn tidligt i institution og far ikke havde mulighed for barsel. 
Men jeg kender flere på barsel hvor faren har alm arbejde og derfor har optjent en masse barsel, så her har man masser af muligheder. 

Anmeld Citér

21. juli 2022

Olismama

Profilbillede for Olismama
Oddi skriver:

Nej. Du har 12 ekstra SU klip. Dvs du har følgende muligheder ift barsel: 

1. 12 måneders barsel, ét barsels klip pr måned. Du skal ikke være studieaktiv. 

2. 6 måneders barsel. 2 klip pr måned ( dvs dobbelt klip). Du skal ikke være studieaktiv. 

3. mix. Du kan mixe barselsklip og alm klip. Dvs dobbeltklip men du skal tilgengæld være studieaktiv. 

Jeg tog første model, fordi jeg ikke ønskede vores barn tidligt i institution og far ikke havde mulighed for barsel. 
Men jeg kender flere på barsel hvor faren har alm arbejde og derfor har optjent en masse barsel, så her har man masser af muligheder. 

1. betyder det 'alm' SU i 12 måneder?

2. Dobbelt SU i 6 måneder? 

3. dobbelt SU i 12 måneder?

Synes det er forvirrende at finde du af hvad det hele betyder

Anmeld Citér

21. juli 2022

Soonmom

Sofie345 skriver:

1. betyder det 'alm' SU i 12 måneder?

2. Dobbelt SU i 6 måneder? 

3. dobbelt SU i 12 måneder?

Synes det er forvirrende at finde du af hvad det hele betyder

Ja, ja og ja (mens du stadig studere helt som normalt bare med et barn på armen (det er de færreste studier man kan ved i hvert fald ikke i 12 mdr))

Anmeld Citér

21. juli 2022

Baby17

Reglerne er desværre lavet om! Mener det er her fra d. 1/8-22. Fra nu har man kun 9 måneders barsel su. Dette er fordi at der også her, åbenbart skal være fuldstændig ligestilling mellem mor og far. Så i ligestillingens navn, har kvinder fået dårligere rettigheder. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.