Brokker sig i søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

930 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. juli 2022

Anonym trådstarter

Hej,

Min dreng på 10 måneder bruger ikke sut, ikke fordi han ikke må, men han har åbenbart ikke lyst. 

Hvis han får en sut i munden tygger han på den med de bagerste gummer, og spytter den så ud.

Når han skal sove bliver han puttet i barnevognen med en bamse, både til lur om dagen og om aftenen til natten (senere flyttes han ind i seng).

Men når han puttes, brokker han sig, larmer, klynker og skælder ud, prøver at sætte sig op i barnevognen - selvom vi går og synger for ham. Det tager også en del tid, især om aftenen, men det værste er faktisk at han ikke virker til at bryder sig om at blive puttet. Han brokker sig til han falder i søvn, det er klart værst om aftenen, men er også galt til formiddags og eftermiddagslur.

Det virker som om han savner sutten i munden, men vil ikke have den. Det har været sådan siden han var helt lille.

Gode råd søges

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Har du fået tjekket hans ører om der er noget der trykker? Alternativt kan I prøve med en tyngdedyne og evt massage og tryk inden han puttes for at han mærker sin krop

Anmeld Citér

19. juli 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Hej,

Min dreng på 10 måneder bruger ikke sut, ikke fordi han ikke må, men han har åbenbart ikke lyst. 

Hvis han får en sut i munden tygger han på den med de bagerste gummer, og spytter den så ud.

Når han skal sove bliver han puttet i barnevognen med en bamse, både til lur om dagen og om aftenen til natten (senere flyttes han ind i seng).

Men når han puttes, brokker han sig, larmer, klynker og skælder ud, prøver at sætte sig op i barnevognen - selvom vi går og synger for ham. Det tager også en del tid, især om aftenen, men det værste er faktisk at han ikke virker til at bryder sig om at blive puttet. Han brokker sig til han falder i søvn, det er klart værst om aftenen, men er også galt til formiddags og eftermiddagslur.

Det virker som om han savner sutten i munden, men vil ikke have den. Det har været sådan siden han var helt lille.

Gode råd søges

Har i prøvet forskellige sutter? Min knægt gad KUN de helt runde fra Bibs og apoteket. Alle andre blev spyttet ud med det samme. 

Min søn gad heller aldrig sove. Det hjalp med en slyngevugge. Den faldt han i søvn i fra han var 6 mdr til han var 2,5 år ca. 

Anmeld Citér

19. juli 2022

Anonym trådstarter

Vi har prøvet alle typer sutter, silikone/latex, forskellige former og forskellige mærker..

Vil prøve at få tjekket hans ører, han har også meget ørevoks, så måske er der noget der..

Anmeld Citér

19. juli 2022

Mortiltreogmåskefire

Jeg synes at alle mine børn har haft sådan nogen perioder  det varede 2-3 måneder

jeg gjorde 2 ting:

1. enten gik jeg rundt med barnevognen i 15-20 min imens han sad op og når jeg kunne se at hans øjne blev tunge så langede jeg ham ned.

2 eller også stod jeg ude i haven med en hånd på hans brystkasse så han ikke kunne sætte sig op og vuggede barnevognen med den anden hånd. Min erfaring er at de kun brokker sig i ca 10 min, så hvis man kan holde det ud er denne måde den mest effektive synes jeg

jeg tror at de starter på at blive mere selvstændige i den alder og kan kun sige at det desværre bliver værer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.