Bekymret for 3 mdr gammel baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

954 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. juli 2022

Nenime

Kære alle

Vi har en skøn søn fra april (13 uger i morgen) der indtil nu har været en relativ nem baby. Han har sovet godt, spist godt og smilet dagen lang. Han er dermed en total modsætning af storesøster der græd og var utilpas i næsten alle hendes vågne timer. 
Nu er der dog sket en ret voldsom ændring og jeg har bare lige brug for at få vendt det med andre mødre. 

Han er den sidste uges tid blevet mere og mere utilfreds i hans vågentid. Han græder mere, vil spise oftere og der skal ikke så meget til før han “smelter sammen”. Derudover er han stoppet hans spæde forsøg på at pludre og virker generelt bare utilfreds, utilpas og uimponeret. 
Jeg har selvfølgelig hørt om tigerspring, men det er bare ikke noget vi har oplevet før. Storesøster var i konstant tigerspring (eller sådan føltes det for os), og vi har ikke mærket noget på lillebror før nu. Kan det virkelig “bare” være det? 
Jeg er så bange for at der er noget galt og har rigtig svært ved ar slippe den fornemmelse. Med til historien hører at han i sidste uge gled ned fra puslebordet mens jeg stod lige foran (spørg mig ikke hvordan det kunne ske!), og landede med ansigtet først ned i vores flisegulv. Vi blev indlagt til observation på børneafdelingen, men lægerne var overhovedet ikke bekymrede og vi blev da også sendt hjem dagen efter med besked om at alt var godt. Jeg har det SÅ dårligt med det og ser konstant hans lille krop flyve gennem luften og lande påfylder for mit indre blik. Jeg kan heller ikke lade være med at frygte om det er styrtet der har ændret ham., fordi hans adfærd gradvist ændrede sig i dagene efter. 

så nu er jeg bange for at han er ødelagt, at hans udvikling går i stå og at vi aldrig ser vores glade smilende dreng igen. 

Til dig der er nået hertil - tak! Og så må du gerne fortælle mig at  det er helt normal baby adfærd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2022

Kantar123

Først og fremmest så skal du give sig selv en stor mor-krammer og ikke være så hård ved dig selv Dit indlæg lyser af kærlighed til din lille dreng, for ellers ville du ikke være så bange og bekymret.

Mit korte svar er, at jeg tror din dreng har fået sig et chok, som har sat sig i hans psyke. Og hans adfærd viser at du ikke kan give ham nok af nærhed, kram og knus. 

Men jeg tror helt sikkert at det har noget med faldet at gøre og at han nok skal komme godt over det, men giv det tid. Og vær der alt det du kan for ham!

Anmeld Citér

18. juli 2022

Mrs.

Babyer kan svinge meget og kan sagtens være et tigerspring, men eftersom vi ikke kan se ham, synes jeg da du skal kontakte din læge eller sp og snakke med dem om din bekymring så du kan få manet det helt til jorden og få ro i sjælen 

Er sikker på din lille dreng er ok  al held og Lykke til jer

Anmeld Citér

18. juli 2022

Mrs.

Og lad vær at slå dig selv for meget i hovedet over han faldt ned, det sker og det er frygteligt men et hændeligt uheld og bestemt ikke din skyld! 
min søn skvattede ned fra sofaen og slog hovedet i sofabordet da han var 7 måneder, og da han var halvanden løb han gennem stuen og knaldede panden ind i den skarpe kant på en radiator.. de kommer til skade de små, men de kan klare meget mere end vi lige tror de seje små bisser  

Anmeld Citér

18. juli 2022

Cvbn

Selvom han ikke fejler noget efter sit styrt, så kan han da nok godt være øm i kroppen Jeg ville nok få ham tjekket af en kiropraktor, så hun kan vurdere om der sidder noget i kroppen (og så du måske kan få lidt mere ro i maven). 
Jeg stod på hovedet ned fra en hest for nogen dage siden, og selvom jeg absolut intet fejler, så har jeg været meget øm i nakken lige siden. Hvis jeg ikke kunne sætte ord på det, så ville jeg helt klart også bare pjevse og pylre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.