Hvad kan jeg gøre ? Gode råd tak.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.348 visninger
7 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. juli 2022

Anonym trådstarter

Vi er ret presset økonomisk, og har idag/her til aften hentet en too good to go fra tanken. 

Her er to poser med pølser (godt gennemstegte) hvad kan jeg gøre med dem? Hvordan kan jeg bruge dem i madlavningen? Kan man godt genvarme dem i morgen til aften uden der sker noget ved det ?

Evt en pølseret?

Sorry men spiser normalt ikke pølser (men økonomien gør, at det gør jeg så nu ha ha). Men mangler lidt ideer og hvad man kan gøre/lave med dem

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det hedder sig vist at man bør undgå at gen-opvarme mad, men hvis de ryger i en gryderet og bliver varmet ordentligt igennem, så må det være fint nok. Der er noget svensk pølseret eller lignende retter med pølser, løg, kartofler mm.

Anmeld Citér

16. juli 2022

Anonym

Anonym skriver:

Vi er ret presset økonomisk, og har idag/her til aften hentet en too good to go fra tanken. 

Her er to poser med pølser (godt gennemstegte) hvad kan jeg gøre med dem? Hvordan kan jeg bruge dem i madlavningen? Kan man godt genvarme dem i morgen til aften uden der sker noget ved det ?

Evt en pølseret?

Sorry men spiser normalt ikke pølser (men økonomien gør, at det gør jeg så nu ha ha). Men mangler lidt ideer og hvad man kan gøre/lave med dem

Svensk pølseret, pølsegryde, sammenkogte retter med pølser m.m. 
Hvis du googler “retter med pølser” kommer der faktisk mange gode forslag.

Jeg er ikke den store pølsespiser, så jeg ville gøre alt for at camouflere smagen

Og ja, du kan godt genvarme dem. Men de kan så risikere at være lidt tørre/kedelige. 

Anmeld Citér

16. juli 2022

Anonym

IenFart skriver:

Det hedder sig vist at man bør undgå at gen-opvarme mad, men hvis de ryger i en gryderet og bliver varmet ordentligt igennem, så må det være fint nok. Der er noget svensk pølseret eller lignende retter med pølser, løg, kartofler mm.

Reelt set må du gerne genvarme mad, lige så mange gange du har lyst, så længe du kommer over 75 grader. Det der mest er i det er kvaliteten.

Anmeld Citér

16. juli 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Reelt set må du gerne genvarme mad, lige så mange gange du har lyst, så længe du kommer over 75 grader. Det der mest er i det er kvaliteten.

Ah ok super. Så er det andet nok bare en gammel tommelfingerregel som ikke helt holder.

Anmeld Citér

17. juli 2022

Mrs.

Lav en god gang pølsegryde med dem så er de heller ikke så tørre i det. 
vi har lavet denne opskrift et par gange og den elsker ungerne https://madensverden.dk/poelsegryde/

byttede dog forårsløg ud med almindelige løg da jeg ikke havde nogen forårsløg liggende… og smager lige så godt

Anmeld Citér

17. juli 2022

Anonym

Udfordringen ligger i, om maden er nedkølet korrekt for at undgå uønskede bakterier i maden.

Reglen siger: nedkøling fra 65 grader til 10 grader på under 3 timer. Og så må man, ligesom der skrives, genopvarme mad til 75 grader eller derover lige så mange gange, man vil…kvaliteten daler dog drastisk for hver gang

Vi putter pølser i flere forskellige retter…har en meget småtspisende pige, der spiser nærmest alt med pølser i

De kan puttes i: kødsauce, pastaretter, svensk pølseret, pølsemix (biksemad med pøller i), diverse gryderetter. Kun fantasien sætter grænser

Anmeld Citér

17. juli 2022

Anonym

Anonym skriver:

Udfordringen ligger i, om maden er nedkølet korrekt for at undgå uønskede bakterier i maden.

Reglen siger: nedkøling fra 65 grader til 10 grader på under 3 timer. Og så må man, ligesom der skrives, genopvarme mad til 75 grader eller derover lige så mange gange, man vil…kvaliteten daler dog drastisk for hver gang

Vi putter pølser i flere forskellige retter…har en meget småtspisende pige, der spiser nærmest alt med pølser i

De kan puttes i: kødsauce, pastaretter, svensk pølseret, pølsemix (biksemad med pøller i), diverse gryderetter. Kun fantasien sætter grænser

Ja, det er jeg klar over. Men gik ud fra at trådstarter er bevist om nedkøling af mad. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.