Vores søn Nikker skaller .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.492 visninger
6 svar
3 synes godt om
15. juli 2022

Jens1980

Hej vi her hjemme er ved snart ikke hvad vi skal gøre. Vores søn på 16 måneder er begyndt at slå rive rive i hår sparke og nikke skaller. 
det gør sindssygt ondt.

ikke kun fysisk men også psykisk.

vi kan feks lige have børstet tænder så vil vi sige godnat så møser han for så bag efter rive i ansigt nikke skaller gentagende gange. 

nogle der kan komme med nogle fif til at komme det til “livs”

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ
Jens1980 skriver:

Hej vi her hjemme er ved snart ikke hvad vi skal gøre. Vores søn på 16 måneder er begyndt at slå rive rive i hår sparke og nikke skaller. 
det gør sindssygt ondt.

ikke kun fysisk men også psykisk.

vi kan feks lige have børstet tænder så vil vi sige godnat så møser han for så bag efter rive i ansigt nikke skaller gentagende gange. 

nogle der kan komme med nogle fif til at komme det til “livs”

Jeg tænker I skal bruge jeres kropssprog rigtig meget - træk jer hurtigt væk, se vred ud og sig: det der vil jeg ikke have! Signaler man ikke kan kramme/lege eller hvad I nu er ved, når han gør sådan. 
det vil være mit bedste bud

Anmeld Citér

16. juli 2022

Mrs.

Tænker også at irettesætte ham. 
skæld ud/råben er ikke vejen, men et hårdt og bestemt NEJ, er helt okay, og nødvendigt. 
vær konsekvent omkring det, og giv det tid.. tænker alle børn i den alder får et eller andet hvor man tænker hvad faen går der af dig? 
min søn havde det med at bide  det stoppede også efter en periode med rigtig mange “nej’er”

Anmeld Citér

16. juli 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Det lyder som typisk frustration. Her kommer det i perioder hvor der sker meget i udviklingen, og som en anden siger: sig klart fra træk væk og prøv at sætte ord på for barnet hvad han bliver sur over. Fx jeg kan godt se du ikke har lyst til at børste tænder lige nu, og ihhh  hvor bliver du vred nu, og så prøve aflede med at lave lidt sjov. Han er så lille, så det virker at gøre det der er surt til en leg. Fx med tøj der skal på, børste tænder eller andet. En sjov og overraskende reaktion kan aflede. Senere hen, når han bliver større, og får mere sprog, kan I bedre afhjælpe med ord og handling, men lige nu vil vred og bestemt forældre blot eskalere situationen fordi han prøver fortælle jer noget han ikke kan forklare. Derfor skal i hjælpe ham med at sætte ord på så han ved at I forstår ham eller prøver på det. 

Anmeld Citér

16. juli 2022

Skouboe

Sig tydeligt AV og sæt ham ned. 

Anmeld Citér

29. juli 2022

Jens1980

Tusinde tak for alle jeres svar det er allerede blevet bedre

Anmeld Citér

1. august 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg synes, der er lidt forskel på, om han er sur eller fustreret over noget, når han gør det eller om han er glad og synes, det er sjovt. 

Er han glad, så ja gør som de andre også har skrevet, sig av eller nej og træk jer så, så han ser, det ikke er sjovt. 

Er han sur, så er det straks sværere synes jeg. For så skal han have lært en anden måde at reagere på. Og det er svært, når han ikke er ældre. Sig stadig fra, men masse kram og forståelse nok. bagefter. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.