Hjælp som stressramt??!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.164 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juli 2022

Anonym trådstarter

Hej.

Min kone er stresset og det er til et punkt hvor hun har behov for hjælp.

Jeg har forsøgt at undersøge de forskellige muligheder der er og er nået frem til at der kun er følgende muligheder:

- samtaler med egen læge 

- selvbetalt psykolog eller lignende 

Kan det virkelig passe at man ikke kan få henvisning til psykolog som stressramt? Som jeg læser det, så kan man ikke.. jeg har undersøgt vores forsikring og der er det ikke dækket.

På forhånd tak for svar 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Hej.

Min kone er stresset og det er til et punkt hvor hun har behov for hjælp.

Jeg har forsøgt at undersøge de forskellige muligheder der er og er nået frem til at der kun er følgende muligheder:

- samtaler med egen læge 

- selvbetalt psykolog eller lignende 

Kan det virkelig passe at man ikke kan få henvisning til psykolog som stressramt? Som jeg læser det, så kan man ikke.. jeg har undersøgt vores forsikring og der er det ikke dækket.

På forhånd tak for svar 

Gå op til lægen og få en henvisning til psykolog. Jeg har lige været til samtale i går. Han spurgte ikk om dækning, forsikring. Men om det er selvbetalt, ved jeg ikke

Anmeld Citér

14. juli 2022

Pb18

Har du undersøgt om hun har en sundhedssikring gennem arbejdet eller om du måske har en gennem dit, som dækker husstanden? 

Anmeld Citér

14. juli 2022

Anonym

Bed lægen om henvisning til arbejdsmedicinsk afdeling på sygehuset, det fik jeg og de er rigtig gode. Derudover vil hun sandsynligvis, hvis hun bliver sygemeldt og derved bliver tilknyttet jobcentret, få tilbudt et forløb hos en stresscoach.

Anmeld Citér

14. juli 2022

Kir

Uanset hvad så er det en god ide hun snakker med lægen, så kan han/hun hjælpe din kone videre. Om det så er med en sygemelding eller samtaler eller noget tredje.

Som udgangspunkt kan man ikke få henvisning når man har stress, men nogle læger omgås reglerne og gør det alligevel. Så det kan være din kone er heldig. 

Anmeld Citér

15. juli 2022

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Jeg vil også lige slå et slag for at undersøge om I er dækket af noget gennem arbejdet. 

Og så vil jeg lige indskyde at min mor, som gik ned med stress i efteråret havde mest gavn af en stresscoach i forhold til psykolog. Så det er også værd at undersøge om sådan en kunne være noget for jer. Det er jo individuelt hvad der hjælper  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.