Vi talte også om en kirkelig velsignelse da vores 3. barn skulle døbes.
Men som en anden har skrevet har vi også været til, efterhånden en del, barnedåb hvor bryllup også blev inkluderet. Nogle af dem har vi været forberedt på og nogle ikke. Og jeg vil faktisk sige at dem hvor vi ikke har været forberedt er dem hvor der har været allermest fokus på brudeparret og ikke babyen/dåbsbarnet.
Folk kørte efter gaver, nogle af vennerne kørte hjem til brudeparret og lavede uorden i huset osv. Og maden blev lige pludselig meget senere end planlagt.
Samtidig synes jeg nogle gange det har været død frustrerende som gæst ikke at vide om det var en barnedåb der fx sluttede ved 17-18 tiden eller om det var et bryllup med brudevals kl. 23. Én af gangene var vi nødt til at smutte ved 16-tiden fordi vi havde et fly vi skulle med om aftenen. Det var en af min mands rigtige gode og tætte venner. Han blev virkelig ked af at vi var nødt til at gå og ikke kunne være med til bryllupsmiddagen om aftenen. Men vi anede det jo ikke. Og med dåben havde vi tænkt at det var fint at smutte kl.16, så vi kunne nå vores fly.
Men jeg synes(og det er jo min personlige holdning) at hvis I vælger løsningen med dåb og bryllup sammen, så skal I melde det ud og præcisere hvilke ønsker I har for dagen, for at sikre at det bliver jeres barn der kommer i centrum og undgå evt. gæster der er kede af ikke at være forberedt.
Anmeld
Citér