Smertestillende og plaster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.935 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. juli 2022

fehår

Jeg fik et planlagt kejsersnit sidste uge og har lige to spørgsmål.

1) Hvor længe var I på smertestillende? Jeg tænker morfin, men mest Panodil og ipren. 

2) Jeg har fået sådan et mærkeligt vakuumplaster på. Andre der har prøvet det? Virkede det godt? Ved mit sidste kejsersnit for 5 år havde jeg almindeligt plaster på.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2022

SBV

Jeg fik et planlagt kejsersnit sidste uge og har lige to spørgsmål.

1) Hvor længe var I på smertestillende? Jeg tænker morfin, men mest Panodil og ipren. 

2) Jeg har fået sådan et mærkeligt vakuumplaster på. Andre der har prøvet det? Virkede det godt? Ved mit sidste kejsersnit for 5 år havde jeg almindeligt plaster på.

Jeg fik et akut kejsersnit for 3 måneder siden.

Jeg fik kun morfin den dag jeg fik kejsersnittet og fik efterfølgende udleveret ipren og Panodil til 4x i døgnet, mener jeg. Jeg blev udskrevet efter 3 dage og hjemme tog jeg kun smertestillende efter behov og mener højst at det var i en uges tid. 
Jeg fik også et Piko-plaster (vakuum plaster) på pga overvægt og havde det på i alle 10 dage. Jeg var dog ved at blive sindsyg af pumpen til sidst Jeg var rigtig glad for plasteret og da det kom af var mit ar super fint og det var helet rigtigt flot

Anmeld Citér

10. juli 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg tog smertestillende (akut kejsersnit) i ca 14 dage. Jeg havde ONDT i starten... Jeg fik kun morfin første dag.

Anmeld Citér

10. juli 2022

Kir

Jeg fik semi akut kejsersnit for 2 år siden, mener kun jeg fik morfin dagen efter. Fik panodil og ipren i ca 5 dage tror jeg.

Jeg havde også det der vacuum plaster, var ved at blive idiot over det, synes det var besværligt at have hængende. Og så sad plasteret ikke helt tæt, så måtte forbi hospitalet og have sat et nyt plaster på. Men ellers fungerede det fint og har også et rigtig pænt ar. 

Anmeld Citér

10. juli 2022

fehår

SBV skriver:

Jeg fik et akut kejsersnit for 3 måneder siden.

Jeg fik kun morfin den dag jeg fik kejsersnittet og fik efterfølgende udleveret ipren og Panodil til 4x i døgnet, mener jeg. Jeg blev udskrevet efter 3 dage og hjemme tog jeg kun smertestillende efter behov og mener højst at det var i en uges tid. 
Jeg fik også et Piko-plaster (vakuum plaster) på pga overvægt og havde det på i alle 10 dage. Jeg var dog ved at blive sindsyg af pumpen til sidst Jeg var rigtig glad for plasteret og da det kom af var mit ar super fint og det var helet rigtigt flot

10 dage? Jeg skal kun have mit på i 7, og jeg er ved at dø! Den pumpe er så træls. Men det lyder som om, resultatet er det værd

Anmeld Citér

10. juli 2022

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Jeg fik PKS i 2018 og fik ikke det omtalte plaster på, da jeg ikke var i målgruppen for det. Jeg fik en infektion i såret, men jeg har et næsten usynlig ar i dag.

Jeg fik morfin i 4-5 dage og alm. panodil og Ipren i et par uger.

Anmeld Citér

11. juli 2022

Nomnom

Jeg fik planlagt kejsersnit i 2020

Fik almindeligt plaster på - eller sådan et tyndt et. Fik morfin den første dag og Panodil og ipren tog jeg i 14 dage.

Anmeld Citér

11. juli 2022

Anonym

3. kejsersnit, planlagt. Jeg fik også sådan et plaster på. Men de var nye i det og kunne ikke helt hitte ud af det. Den lille “boks” blev ved med at brumme og vibrere. De prøvede at lægge plasteret om, uden hjælp. 

Ved mine to andre kejsersnit(akutte) fik jeg bare alm. plaster og mine ar helede virkelig fint. 

Jeg blev udskrevet samme dag og fik morfin med hjem til to dage, hvor jeg også tog dem, kombineret med Panodil og ipren i løbet af dagen og så stoppede jeg faktisk med smertestillende. Jeg havde det virkelig godt. 
Men jeg klippede pumpen til plasteret fordi jeg var træt af brummen og at have en kæmpe “boks” siddende. Det var mine trusser ikke egnet til.

Anmeld Citér

11. juli 2022

SBV

Anonym skriver:

3. kejsersnit, planlagt. Jeg fik også sådan et plaster på. Men de var nye i det og kunne ikke helt hitte ud af det. Den lille “boks” blev ved med at brumme og vibrere. De prøvede at lægge plasteret om, uden hjælp. 

Ved mine to andre kejsersnit(akutte) fik jeg bare alm. plaster og mine ar helede virkelig fint. 

Jeg blev udskrevet samme dag og fik morfin med hjem til to dage, hvor jeg også tog dem, kombineret med Panodil og ipren i løbet af dagen og så stoppede jeg faktisk med smertestillende. Jeg havde det virkelig godt. 
Men jeg klippede pumpen til plasteret fordi jeg var træt af brummen og at have en kæmpe “boks” siddende. Det var mine trusser ikke egnet til.

Det er meningen at den lille boks skal brumme. Den vibrere hvert minut eller hvert andet fordi den suger vakuum i plasteret, hvilket hjælper på helingen af såret

Anmeld Citér

11. juli 2022

Anonym

SBV skriver:

Det er meningen at den lille boks skal brumme. Den vibrere hvert minut eller hvert andet fordi den suger vakuum i plasteret, hvilket hjælper på helingen af såret

Den vibrerede nonstop

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.