Sutteflaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

546 visninger
1 svar
0 synes godt om
7. juli 2022

Anonym trådstarter

Skriver lige anonym da ingen ved jeg er gravid.. 

mine tanker går på hvordan er den letteste måde at lave sutteflasker..? 
både hjemme men også på farten.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2022

Lje

Skriver lige anonym da ingen ved jeg er gravid.. 

mine tanker går på hvordan er den letteste måde at lave sutteflasker..? 
både hjemme men også på farten.. 

Hjemme brugte vi microbølgeovn. Kogte en liter vand hver aften. Over i karaffel. På køl. Hændte over i sutteflaske når flasken blev lavet. Man lærer hurtigt hvor længe en flaske skal have i en microbølgeovn og ellers justerer man med det kolde vand.

På farten (og om natten, da vi ikke gad trapperne): kogt, kølet vand med på farten. Alt afhængig af tid og antal flasker - på farten havde vi flaskerne i lille blød køletaske med fryselement. Vand hældt op i sutteflasker. Og så toppede vi med kogt vand fra en termoflaske, købt til formålet. Fx. fn flaske på 120 ml fyldte vi op til 60 med koldt vand. Toppede med 60 ml varmt vand og tilsatte pulver. 

Vi købte en doseringsbøtte til ingen penge. Så hændte vi pulver op til 3 flasker ad gangen .

Vores børn har været på særligt MME man ikke kunne få færdigt på brik. Alternativt havde vi købt det færdigt og opbevaret under dynen (hos baby), så det var stuetemperatur. Op i flaske og spisetid. 

Vi har aldrig set det som bøvlet eller besværligt med ovenstående fremgangsmåde. 5 minutters ekstra omtanke på vej ud af døren. Det er gået så fint med 2 børn. 

Vh.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.