Affaldssortering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.295 visninger
11 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. juli 2022

Mrs.

Hej! 
vi affaldssorterer jo i stor stil i dk efterhånden.. 

vi har i køkkenet en skraldespand til madaffald og restaffald. Vi har ikke så meget skabsplads osv. ellers havde jeg lavet en skuffe eller et skab med flere spande til de forskellige sorteringsformer. 
men er ved at blive vanvittig af at skulle have 1 stykke pap liggende her, og 2 stykker plastik dér, jeg farer ind og ud med skrald flere gange dagligt for at undgå det skal ligge herinde. 

Så er der nogen der har “opfundet” nogen praktiske bøtter til affaldssortering der ikke er så pladskrævende og gerne nemt kan gemmes væk i er skab. 
Vi skal helst have en løsning til plast, pap og metal ihvertfald..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi står med det samme "problem" og er ved at blive vanvittig. Vi har heller ik plads til 4 forskellige spande i køkkenet. Med samme resultat som jer. Der ligger altid lige et stykker papir, en mælkekarton eller andet skrald på bordkanten, der venter på, at man lige ska ud med skrald vh Stine 

Anmeld Citér

7. juli 2022

Frfriis

Profilbillede for Frfriis

Vi har også det klassiske lille køkken, men vi har et par bomuldsposer hængende på vores bagtrappedør til hhv plastic og pap og papir. Så er det glas og metal, der står på køkkenbordet og venter. Det fungerer nogenlunde for os, men helt perfekt bliver det nok aldrig ��

Anmeld Citér

7. juli 2022

Mrs.

StineW79 skriver:

Vi står med det samme "problem" og er ved at blive vanvittig. Vi har heller ik plads til 4 forskellige spande i køkkenet. Med samme resultat som jer. Der ligger altid lige et stykker papir, en mælkekarton eller andet skrald på bordkanten, der venter på, at man lige ska ud med skrald vh Stine 

Ja det er møg irriterende og ser så rodet ud 

går fuldt ind for affaldssortering men hvem faen har plads til alle de spande  

håber der er nogen herinde der har fået en genial ide!

Anmeld Citér

7. juli 2022

Mrs.

Frfriis skriver:

Vi har også det klassiske lille køkken, men vi har et par bomuldsposer hængende på vores bagtrappedør til hhv plastic og pap og papir. Så er det glas og metal, der står på køkkenbordet og venter. Det fungerer nogenlunde for os, men helt perfekt bliver det nok aldrig ��

Ja det kunne selvfølgelig være en løsning  om ikke andet ser det pænere ud end hele køkkenbordet ender med at flyde i det.. 

Anmeld Citér

7. juli 2022

Anonym

Vi har en spand stående i vores bryggers hvor alt andet end restaffald og madaffald kommer i. Så tager vi den med ud og sorterer det, om aftenen, når vi går ned med skraldeposerne. 

Kønt? Nej!! 
Paktisk? Ja 

Men i vores bryggers generer den ikke nogen og så ligger der ikke pap, glas, dåser, plastik osv. hist og her. 

Anmeld Citér

7. juli 2022

Baby17

Mrs. skriver:

Hej! 

vi har i køkkenet en skraldespand til madaffald og restaffald. Vi har ikke så meget skabsplads osv. ellers havde jeg lavet en skuffe eller et skab med flere spande til de forskellige sorteringsformer. 
men er ved at blive vanvittig af at skulle have 1 stykke pap liggende her, og 2 stykker plastik dér, jeg farer ind og ud med skrald flere gange dagligt for at undgå det skal ligge herinde. 

Så er der nogen der har “opfundet” nogen praktiske bøtter til affaldssortering der ikke er så pladskrævende og gerne nemt kan gemmes væk i er skab. 

Vi har en skraldespand med 3 rum under vasken, sådan en man kan køre ud. Den ret smart. Et rum til mad, et til restaffald og en til plastik og kartoner. 

Vi har også metal og pap liggende på bordet sommetider og det er så grimt men vi har heller ikke plads til flere skraldespande indenfor.

Anmeld Citér

7. juli 2022

Roselil

Profilbillede for Roselil
Mrs. skriver:

Hej! 

Har samme problem.

løsningen hos mig er at ha e en pose til mad, rest og plastik. Pap/papir/metal/glas kommes i samme og sorteres ved skraldespandende i gården.

Anmeld Citér

7. juli 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Vi har taget et skab og købt nogle spande med udtræk i ikea. I den ene er der en stor spand til restaffald. I den anden kan der være to mindre spande, så der er til madaffald og til alt andet. Så tager vi denne blandede spand med til skraldespanden og sorterer det i de forskellige rum her

Anmeld Citér

7. juli 2022

Mrs.

Tak for inspiration  er ærgerligt nogen ikke lige har designet sådan en super smart en med plads til det hele og som så brand godt ud

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.