Ammebrik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

720 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. juli 2022

Anonym trådstarter

Min datter på 4 uger har for kort tungebånd, derfor er der nu to muligheder.

1. at jeg ammer hende med brik, det har fungeret rigtig fint indtil nu. Jeg malker derudover ud 3 gange i døgnet. Hun får ikke mælken, da hendes behov stilles ved amningen. Men sundhedsplejersken mener det er nødvendigt for at have nok mælk på sigt. 

2. at tungebåndet klippes og vi måske kan stoppe med brik. 

Har nogen af jer haft et vellykket ammeforløb med brik? Og har i malket ud ved siden af? 

Har nogen af jeres børn fået klippet tungebåndet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Min datter på 4 uger har for kort tungebånd, derfor er der nu to muligheder.

1. at jeg ammer hende med brik, det har fungeret rigtig fint indtil nu. Jeg malker derudover ud 3 gange i døgnet. Hun får ikke mælken, da hendes behov stilles ved amningen. Men sundhedsplejersken mener det er nødvendigt for at have nok mælk på sigt. 

2. at tungebåndet klippes og vi måske kan stoppe med brik. 

Har nogen af jer haft et vellykket ammeforløb med brik? Og har i malket ud ved siden af? 

Har nogen af jeres børn fået klippet tungebåndet?

Min søn fik klippet tungebåndet. Han havde dog ingen ammeproblemer til trods for at det var så stramt at han havde slange tunge. Altså den spaltede. 
Det tog 5 minutter så var det overstået og han pev kun lige da det blev foretaget og stoppede ligeefter. 

Anmeld Citér

6. juli 2022

Tjubang

Profilbillede for Tjubang

Ved min søn brugte jeg ammebrik. Han kunne ikke få ordentligt fat uden. Han blev fuldammet i 5 måneder og fortsatte amning efter behov til han var 10 måneder. Jeg malkede ikke ud ved siden af. 

Min datter havde for stramt tungebånd og det blev klippet da hun var et par måneder. Amningen gik dog fint og brugte ikke ammebrik, men blev anbefalet at få det klippet så det ikke ville give mundmotoriske problemer senere. 

Anmeld Citér

7. juli 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu har jeg ik erfaring med ammebrik, men hvis det fungere, så bliv endelig ved. Det var der flere i mine mødregrupper der gjorde, og de malkede ik ud ved siden af.

Ang kort tungebånd, så syntes jeg klart du ska få det klippet.

Min yngste på 10 år, har kort tungebånd. Vores sundhedsplejerske opdagede det, da hun var nogen uger gammel, men lægen mente ik det var så slemt.. 

Hun har haft en del udtale problemer, og har gået til talepædagog osv, for at lære at placere tungen.

Vi har tit overvejet at få det klippet, og har også fortrudt at vi ik fik det gjort, da hun var lille. Vh Stine 

Anmeld Citér

7. juli 2022

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

Min datter kunne ikke finde ud af at sutte så brugte ammebrik i 3 måneder. Så på mystisk vis fandt hun ud af det uden. Men det var intet problem med ammebrik og behøvede ikke at pumpe ud. Hun fik rigeligt

Anmeld Citér

7. juli 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Få endelig det tungebånd klippet, mens din datter er så lille. Det vil ikke kun kunne hjælpe på amningen, men er det meget stramt kan det også komme til at påvirke hendes udtale. 

Vores datters tungebånd blev klippet, da hun var omkring 2 uger gammel. Det var helt udramatisk. Hun sagde ikke en lyd og det blødte heller ikke. 

Anmeld Citér

7. juli 2022

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar! Jeg vil booke tid til at få det klippet, så må vi se om vi kan smide ammebrikkerne ud bagefter. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.