Ventilation i kaleche?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.629 visninger
9 svar
4 synes godt om
5. juli 2022

Anonym trådstarter

Vi leder efter barnevogn til vores barn som stadig ligger i maven.

Er dybt i vildrede

Er ventilation (hvor man kan åbne i kalechen) nødvendigt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Er dybt i vildrede

Det er en klar fordel at have. Men det er ikke en nødvendighed. Jeg havde det i min. Men brugte den måske maks 5 gange i de år den var i brug 

Anmeld Citér

5. juli 2022

Agma

Profilbillede for Agma

Vi synes at det var rigtig rart. Vi brugte det rigtig meget. Både pga temperaturregulering men også da vores døtre begyndte at være vågne længere tid ad gangen og vi tit var ude på meget lange ture i sommervejret. Så kunne de ligge lidt på maven (eller sidde da de var gamle nok) og kigge ud igennem nettet men samtidig være i skygge for solen når de var vågne. Vi ville nødigt have undværet men altså det er jo som sådan ikke en nødvendighed  

synes tilgengæld at det er vigtigt at det kan lukkes tæt med en lynlås eller noget så der ikke kommer træk på de rigtig kolde dage som der jo trods alt er flest af herhjemme. Så hvis ikke det kan det ville vi nok hellere have undværet. Det er nok en smagssag. 

Anmeld Citér

5. juli 2022

ErDuHerIkkeSnart

Næ … Generelt er 90% af alt det udstyr der findes til babyer ikle nødvendigt. Det er nok snarere udtryk for overforbrug og en dygtig industri målrettet (til tider usikre) forældre, som gerne vil deres børns bedste.

Kaleche med eller uden er ikke afgørende - Køb brugt, køb billigt og køb mindre end hvad du tror, det er det bedste råd jeg kan komme på… 

Det er sikke sikkert at du får en baby, som gider at ligge i barnevogn i øvrigt …

Anmeld Citér

5. juli 2022

Soonmom

Nødvendigt nej, men sindsygt rart de varme sommerdage, det bliver lynhurtigt meget varmt i en barnevogn.

Anmeld Citér

5. juli 2022

Mrs.

Jeg har været meget glad for ventilation i kalechen til min store dreng - han sov til middag hver dag i barnevogn året rundt (medmindre det var over -5 grader eller vanvittigt vejr), og det har virkelig gjort det meget nemmere at regulere hans temperatur om sommeren, og holde barnevognen kølig. 
Har af samme grund købt en med ventilation igen til lille pigen da Jeg også ønsker hun skal sove middagslur i barnevognen så vidt muligt

Anmeld Citér

6. juli 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Er dybt i vildrede

Jeg ville ikke selv have lyst til at ligge i en tillukket vogn. 
Det er også super smart ifht at holde øje med baby. Når kalechen er nede kan man ikke se om de sover eller hvordan de har det. De gange jeg har kørt med en vogn uden og ville tjekke om barnet sov er øjnene blevet store- og så kunne processen starte forfra.

Anmeld Citér

6. juli 2022

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Vi brugte ventilationen meget i de varme måneder, og når den ikke var åben, havde vi babyalarmen til at ligge deri.

Anmeld Citér

6. juli 2022

Tinstin

Jeg har også brugt det rigtig meget - min søn sov alle sine lure i vognen i den varme sommer i 2018 og der var det altså et must med lidt ventilation, når der i forvejen var 28 grader varmt i barnevognen (og alle andre steder også for den sags skyld. )

Jeg vil næsten sige, at det er et must, hvis man vil bruge barnevognen til lurene.

Anmeld Citér

6. juli 2022

MaybeBaby!

Profilbillede for MaybeBaby!

Vi brugte ventilationsmuligheden i kalechen i vores britax Römer smile III barnevognsdel vildt meget til ligge-på-maven-træning. Vores datter gad ikke ligge på maven hjemme på gulvet, men på tur i barnevognen, hvor hun kunne se på mennesker og andre spændende ting, kunne hun ligge der i over en time. Vi har også en Emmaljunga, og den duede ikke til dét, fordi ventilationshullet var for højt oppe til, at hun kunne se ud.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.