Gravid efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor hurtigt efter blev du gravid?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.467 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. juli 2022

Anonym trådstarter

Hvor lang tid gik der fra fødslen, til i var gravide igen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2022

Anonym

Spørgsmålet er lidt tvetydigt. Er det ment til dem, der har ønsket 2 børn så tæt på hinanden som muligt eller bare hvor lang tid, man har mellem sine børn? (og evt hvor lang tid nr 2 var undervejs?) 

Jeg fik min menstruation 1 måned efter at jeg stoppede amning (Ca 1 år efter fødslen). Vi ønskede dog ikke flere børn på det tidspunkt. Men da vi prøvede igen (da vores store var 3 år) blev jeg gravid i første cyklus. Det barn mistede vi desværre, men jeg blev gravid igen måneden efter og pt går den graviditet som den skal

Anmeld Citér

5. juli 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Spørgsmålet er lidt tvetydigt. Er det ment til dem, der har ønsket 2 børn så tæt på hinanden som muligt eller bare hvor lang tid, man har mellem sine børn? (og evt hvor lang tid nr 2 var undervejs?) 

Jeg fik min menstruation 1 måned efter at jeg stoppede amning (Ca 1 år efter fødslen). Vi ønskede dog ikke flere børn på det tidspunkt. Men da vi prøvede igen (da vores store var 3 år) blev jeg gravid i første cyklus. Det barn mistede vi desværre, men jeg blev gravid igen måneden efter og pt går den graviditet som den skal

Tænkte det som ønske om 2 børn tæt på hinanden, kan godt se det ikke rigtig fremgår.. 

men godt i opnåede en graviditet igen og alt er godt!

Anmeld Citér

5. juli 2022

Anonym

Vi har kun ikke beskyttet os efter fødslen efter nr 1 og der gik der 3 mdr.

Mellem 2 og 3 gik der også 3 måneder efter beskyttelsen var smidt 

Anmeld Citér

5. juli 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg har stemt blankt, da jeg 'kun' har et barn. 

Men mon ikke du får flest 1 år + med de intervaller? De fleste har trods alt mere end et år mellem deres børn. 

Anmeld Citér

5. juli 2022

Anonym

For mig er der gået ca 6 måneder før jeg har fået menstruation igen. Dvs så længe jeg fuldammer og baby ikke sover 6-8 timer uden amning.

Vi har dog brugt beskyttelse, da vi ikke ønskede børn så tæt. Så for os er der gået nogle år. Men jeg er blevet gravid lige så snart spiralen blev fjernet.

Anmeld Citér

5. juli 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

For mig er der gået ca 6 måneder før jeg har fået menstruation igen. Dvs så længe jeg fuldammer og baby ikke sover 6-8 timer uden amning.

Vi har dog brugt beskyttelse, da vi ikke ønskede børn så tæt. Så for os er der gået nogle år. Men jeg er blevet gravid lige så snart spiralen blev fjernet.

Er det normalt man ikke får menstruation mens man fuld ammer? 
har ikke fuld ammet før

Anmeld Citér

5. juli 2022

Anonym

Anonym skriver:

Er det normalt man ikke får menstruation mens man fuld ammer? 
har ikke fuld ammet før

Nu er det ikke mig du citerer, men det er i al fald ikke unormalt. Men man ved jo aldrig hvornår ens cyklus starter, så amning kan ikke bruges som prævention. 

Anmeld Citér

5. juli 2022

Anonym

Vi har ikke forsøgt lige efter fødslen, men 9 måneder efter og blev gravid i første forsøg, da jeg smed minipillerne. 

Og jeg har fuldammet alle vores 3 børn, til de var 10 måneder(altså ikke fuldammet da de kom på skemad/fuldkost). Men jeg har alle 3 gange fået min mens 1 måned efter fødslen, som bare har været regelmæssig efterfølgende 

Anmeld Citér

5. juli 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu er det ikke mig du citerer, men det er i al fald ikke unormalt. Men man ved jo aldrig hvornår ens cyklus starter, så amning kan ikke bruges som prævention. 

Nej det er nemlig også hvad jeg har hørt. Vi har dog ikke i sinde at bruge prævention da vi gerne ønsker en mere så de er tæt på hinanden. 

Men nu læste jeg lige at fuldamning faktisk kan “udskyde” den første rigtige cyklus i NOGLE tilfælde  

så kan jeg om ikke andet droppe test og overvejelser en smule for er så glad for at kunne fuld amme denne gang (sidst kunne jeg ikke producere nok mælk)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.