Jeg kan snart ikke mere, et råb om hjælp og råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.533 visninger
4 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. juli 2022

Anonym trådstarter

Jeg har tre børn. 
jeg er alene med dem 100% af tiden. 
jeg har familie der kan hjælpe i ny og næ men ikke med putning. 
jeg elsker børn og jeg har i alt min tid fra jeg var ung, vidst at jeg ville have mange børn og være en ung mor osv. Nu har jeg tre børn og jeg elsker stadig børn og synes ikke 3 er meget, eller jo når de græder i munden på hinanden , de er begyndt at starte en sirene.. nå men jeg ønsker gerne to mere på sigt men jeg er død træt nu. Jeg er kørt død. Jeg er så træt af den skide putning. Jeg bander det langt væk hver aften hver dag.  
jeg kan næsten ikke mere pga den putning. 
de to af børnene bliver puttet samtidig, og de er møg jaloux på hinanden. Vi samsover. Dele værelse, lille lejlighed. den ene falder i søvn halvt oven på mig og sover faktisk forholdsvis hurtigt 10-15 minutter + - hvis det er roligt ot uden forstyrrelse og kløen på ryggen og den anden i min arm og ellers bare ved siden af hvor det ligger bedst. 
men den mindste som ligger ved siden af oftes og falder i søvn, karter rundt. Løber rundt i sengen, sætter sig op konstant, griner snakker “halv råber” , græder hvis man ik får sin vilje, osv konstant i 2 timer. Jeg har oftes tålmodighed men når der er gået 1,5 time så er jeg færdig og min tålmodighed er opbrugt. Det er hver-fu****g-aften (sorry sproget). Jeg ender ofte med at hæve stemmen og blive sur/gal. Når den store sover, rykker jeg og gør plads så den lille kan sove tæt, på maven What ever. Intet virker. 
jeg har nu købt en seng til dem, de elsker den men putning nej tak, det gik (undskyld sproget igen) af helvedes til. 

hvad gør jeg for den her putning? Hvor lang tid skal jeg blive før jeg skal gå ud hvis de ikke sover ? Hvad siger jeg, bare intet ? Hvad gør jeg? Jeg ved godt det er forkert st hæve stemmen så det behøver jeg ikke høre for osv, det er hårdt og ikke sjovt, jeg græder ofte efter putning pga det er et heeelvede. 

har prøvet at skubbe tiden og det er fuldstændig det samme. 
de står op kl.6 hver morgen lige gyldig hvad tid de er faldet i søvn på og de har brug for søvn, kan jeg tydeligt mærket i hverdagen og især hvis de sover sent pga putningen osv.

tak fordi du læste med i mit lange opslag. 

Alle gode råd tages imod med kæmpe krammer og kyshånd !

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2022

Anonym

Jeg er selv meget alene med mine på 3 og 1 år, og nu ved jeg ikke hvor gamle dine er, men ham på tre kan virkelig også tænde mig af ved putning! Slår, sparker, råber og hopper rundt, fordi jeg skal putte lillesøster, vi samsover også. Jeg er simpelthen blevet så upædagogisk at han må se iPad i sengen mens jeg putter den mindste og så kan jeg ligge med ham bagefter. Det er mod alle anbefalinger, men det giver os ro til en god og rolig putning uden drama og konflikter, så må anbefalinger være anbefalinger ☺️

Anmeld Citér

4. juli 2022

Mrs.

Jeg ville nok lave en putterutine og fortælle børnene at i aften så gør vi sådan og sådan, og så siger vi godnat og så skal i sove, og så går du ud af rummet. Det har virket med min dreng og har aldrig haft de kampe med ham efter vi fik lavet en helt fast rutine. 
fx

Bad 

nattøj

børste tænder og tisse af 

godnat historie eller godnat sang 

kys og kram og så godnat. 

står de op, så følger du i seng, kys og godnat, og gå igen. Og det bliver du ved med. 
Ikke snakke, forklare eller spørge. Bare tag den lille i hånden, ind i seng og sig godnat. 
det er super hårdt i starten, men så snart de fanger rutinen bliver det meget nemmere for dig. 

hvis den ene forstyrrer den anden, ville jeg kraftigt overveje de skal sove i hver deres seng hvis muligt, eller ligge noget mellem dem. 

Anmeld Citér

4. juli 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Herhjemme læser vi to bøger. Når de er slut, er det godnat. Vi forlader rummet og så falder min datter selv i søvn. 

Anmeld Citér

5. juli 2022

Måskemor

Jeg tænker fast rutine og egen seng til hver. 
Hvis muligt dele dem lidt op, så en eller to når at finde ro så der ikke er fuld gang i soveværelset når tre børn skal finde ro.

Når mine på 2 og 5 puttes i samme rum er der fest i 1-1,5 før de kan finde ro. Hvis de sover på hver deres værelse sover de begge inde for 30 min. Hende på 2 er klart sværest at putte, mens ham på fem ofte sover i løbet af 10-15 min. Nu skriver du ikke hvor gammel den yngste er, men måske handler det også om alder?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.