Flere arbejdspladser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

994 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. juli 2022

Anonym trådstarter

Hejsa, 

Jeg har fået arbejde i ppr. Min nye arbejdsplads kan sikkert også vejlede, når jeg starter, men jeg skal have rettet min forskudsopgørelse for året ud.

Jeg kommer til at have 23 kilometer hver vej til selve ppr kontoret. Men der er også indbefattet en del kørsel i selve stillingen, når jeg skal ud på skoler i kommunen. Jeg får kørselspenge for kørsel i egen bil i arbejdsøjemed. Men hvordan dælen registrerer jeg mit fradrag? Det vil jo være forskelligt jeg kører fra hjemmet til min arbejdsadresse. Og nogen dage kører jeg måske fra hjem direkte til en skole. Får jeg så fradrag fra hjem til skole, eller?

Ej jeg kan slet ikke hitte ud af, hvordan det lige kommer til at fungere

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2022

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Hejsa, 

Jeg har fået arbejde i ppr. Min nye arbejdsplads kan sikkert også vejlede, når jeg starter, men jeg skal have rettet min forskudsopgørelse for året ud.

Jeg kommer til at have 23 kilometer hver vej til selve ppr kontoret. Men der er også indbefattet en del kørsel i selve stillingen, når jeg skal ud på skoler i kommunen. Jeg får kørselspenge for kørsel i egen bil i arbejdsøjemed. Men hvordan dælen registrerer jeg mit fradrag? Det vil jo være forskelligt jeg kører fra hjemmet til min arbejdsadresse. Og nogen dage kører jeg måske fra hjem direkte til en skole. Får jeg så fradrag fra hjem til skole, eller?

Ej jeg kan slet ikke hitte ud af, hvordan det lige kommer til at fungere

Helt firkantet - de strækninger hvor du får kørselsgodtgørelse fra arbejde, kan du ikke også få befordringsfradrag. 
Du må holde regnskab i løbet af årene ift årsopgørelse.

Anmeld Citér

2. juli 2022

Soonmom

Du laver en kørebog og registrere det efterfølgende

Anmeld Citér

2. juli 2022

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Du kan hente en app til kørselsregnskab ex. Driversnote

Anmeld Citér

2. juli 2022

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg ville ikke rette forskudsopgørelsen da du ikke ved hvor meget befordring du kommer til få, noter ned hvor mange dage du skal have befordring og indberet det når årsopgørelsen kommer. 
resten noteres løbende og bliver udbetalt med din løn hver måned

Anmeld Citér

3. juli 2022

Kir

Du skal vel kun registrere det du kører til og fra arbejde under fradrag, som en anden skriver kan du jo ikke både får godtgørelse hos din arbejdsgiver og kørselsfradrag. Så det du kører når du er på arb får du jo betalt af arbejdsgiver. 

Anmeld Citér

3. juli 2022

Kir

Hov så lige du havde skrevet ift hvis du så kører direkte fra hjem til skole fx, hvad du så gør. Tænker det der nemmest at spørge dit nye arb, vi ved jo ikke hvad deres regler er.

Mht forskudsopgørelsen, så kan du jo sagtens vente en måned eller to med at rette den. Bare det er gjort senest i december, så er der ingen problemer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.