Babyværelse eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

970 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. juli 2022

Anonym trådstarter

Hej. 

Jeg er gravid. Min kæreste og jeg overvejer om vi skal lave vores kontor om til et værelse til babyen eller ej. Vi vil så rykke noget af kontoret ned i vores stue.

Hvad er jeres erfaringer med babyværelser? Ventede i til de var ældre, eller stod værelset klart inden fødslen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2022

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Mine har altid brugt stue som legerum og de har sovet hos os så længe de ville. Den mindste på fem er først begyndt for et års tid siden at lege på værelse og lukke døren 

Anmeld Citér

2. juli 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Du skal prøve at finde ud af hvad det skal bruges til. Skal baby sove der med det samme? Forventer du at han/hun leger derinde (det gør de sjældent før de har flere år på bagen) eller er det et skifterum? 
Vi havde babyværelse i lejligheden men det samlede bare støv og blev brugt til at skifte ble i. Og kunne snildt have gjort mere nytte. Først da barn blev 1,5 og kom på eget værelse gav det mening for os. 

Anmeld Citér

2. juli 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Vores første kom på eget værelse som 6 måneder  Fordi hun sov som en sæk lopper og holdte mig vågen om natten.

Nr 2 er nu 7,5 måned og sover stadig i soveværelset. Skal starte i vuggestue som 9,5 måned, og skal på eget værelse og sove inden da, da jeg møder på arbejde kl 6.30, og vil komme til at vække ham, når jeg står op kl 5

Men værelserne bliver ikke brugt til meget andet end at sove i, og opbevaring af legetøj. Det er først nu som 3 års, at vores datter kan finde på at sætte sig derind og lege alene

Anmeld Citér

2. juli 2022

Anonym

Vi beholdte vores kontor. Vi lavede først værelse da vores børn var 4,5 og 2,5.har aldrig savnet det før. Til gengæld havde jeg været ked af kontor i stuen alle de år, da manden ofte arbejdede hjemme. Og det var federe for alle at han kunne lukke til kontoret og have arbejdsro (særligt da jeg var på barsel med nr 2)

Anmeld Citér

2. juli 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Hej. 

Jeg er gravid. Min kæreste og jeg overvejer om vi skal lave vores kontor om til et værelse til babyen eller ej. Vi vil så rykke noget af kontoret ned i vores stue.

Hvad er jeres erfaringer med babyværelser? Ventede i til de var ældre, eller stod værelset klart inden fødslen? 

Har aldrig haft babyværelse til min søn. Han var 3 år da han kom på eget værelse

Anmeld Citér

2. juli 2022

Anonym

Her sover nr 3 hos os og det fungere egentlig fint nok, men for pokker jeg mangler et værelse til opbevaring og jeg savner faktisk et værelse, bare til at lege i(vi har kontor på det sidste rum, og vi har pt ikke tid til at flytte rundt, så det bliver først til vinter, men jeg glæder mig

Anmeld Citér

2. juli 2022

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Tror det er forskelligt hvad man som familie føler der er behov for. 

Vi havde ikke værelse til vores før han blev 5 år, da det fungerede super fint med at han sov hos os og havde sit legetøj i stuen. 

Måske i kan se tiden an? Om der er et behov for et værelse, allerede fra baby. 

Anmeld Citér

7. juli 2022

Anonym trådstarter

Tak for jeres tanker alle sammen!

Ud fra hvad jeg fornemmer, så giver det faktisk ikke mening i starten. Så jeg tror vi finder ro i, at baby sover inde hos os i starten, og beholder kontoret. Når vi så kan mærke, at det giver mening, så kan vi lave det om. Man ved jo egentligt heller ikke hvilket barn man får, og hvilke behov barnet har før de er født. Så, selvom vi gerne vil være forberedte, så tager vi den her som det kommer. Tusind tak for hjælpen

Anmeld Citér

8. juli 2022

Mrs.

Med min store havde han ikke værelse før han var 1 år men det var pga manglende rum til det i boligen til vi flyttede. 
lille pigen (6 uger) har sit eget værelse, men sover ikke derinde og legetæppe mm er i stuen. 
Men hendes tøj, ting hun ikke bruger osv er på hendes værelse. Planen er hun så småt omkring 7-8 måneders alderen skal begynde at sove på sit eget værelse hvis hun er klar til det vel og mærke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.