Hunde og små børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

941 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. juni 2022

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Hej hundemennesker

Jeg går og drømme om at få en hund . MEN pt. har vi små børn (venter nr. 4 pt.), så tidspunktet lige nu er måske hverken det mest optimale eller det mest oplagte. MEN drømme kan man jo altid
Jeg er selv vokset op med hunde, så jeg ved godt, hvad det kræver, og det er meget vigtigt for mig, at der er tid og overskud til hunden, når/hvis vi anskaffer den. Jeg ved dog også, hvilken gave det er for børn at vokse op med dyr, så det vil jeg gerne give mine børn.

Jeg vil dog gerne høre andres erfaringer med at anskaffe hund, når man har børn. Hvor store skal børnene være? Hvad er jeres erfaring med at få børnene til at respektere hundens grænser (og omvendt)? Andre gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2022

Mrs.

Jeg købte en hundehvalp da min søn var 1 år. Det var hårdt at have hvalp og en 1 årig, men det bånd de to fik kan man simpelthen ikke betale sig fra! 
Jeg brugte meget tid på at inddrage ham efterhånden som han kunne deltage, så han gik med snoren og hjalp med at fodre osv. altid være omkring når han havde kontakt med hunden og sige “ae ae” og vise ham at man skal være sød. 
han har aldrig gjort vores hund noget, og de sov altid sammen, gik tur sammen osv. De var fuldstændig uadskillelige! (Desværre mistede vi vores kære hund til kræft..

Har du mod på at finde tid til at træne med hunden og være “på” med en ekstra “baby”, så gør det! Den glæde børnene og hunden får af hinanden er ubeskrivelig

Anmeld Citér

29. juni 2022

Mortiltreogmåskefire

Vores hund er 13 år og børnene er vokset op med den, de elsker den så højt og den er en stor del af deres hverdag (selvom den er gammel og sover hele dagen)  

jeg ville slet ikke kunne leve uden en hund i familien, den er min bedste ven  vi har lært børnene fra start at det kun er en voksen der må bære den og hvis det ligger i kurven vil den have fred også skal de ikke lege med den, det har altid fungeret godt

Anmeld Citér

29. juni 2022

Timf

Profilbillede for Timf

Vi købte en hvalp da vores den mellemste var 3 måneder. Når baby vågnede om natten og fik mad gik farmand ud og luftede hund.

Vi syntes ikke at det var synderligt svært.

Hun var endda en jagthund så hun skulle også trænes op til dette imens mellemste var lille

Anmeld Citér

29. juni 2022

Linlin2022

Vi fik vores første hund da den mindste var 2 1/2 år. Jeg var glad for ikke at have en baby imens jeg også havde en hvalp, selvom han var nem. Det tror jeg havde været stressende/trættende.

Vi fik i øvrigt hund nr 2 da den første var 2 1/2 år - så var han klar til at blive storebror

Anmeld Citér

30. juni 2022

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Jeg er altså mere negativ hvad det angår. Har selv en hund på 9 og barn på 5, jeg syntes at det har været svært at opfylde min hunds behov, efter der er småbørn i huset. 
En hund er prisgivet sin ejer og den kommer ofte i sidste række. Hvis man både har fuldtidsjob og små børn så er det svært at også at nå, at give hunden den opmærksomhed som den fortjener.  Små børn kræver også ekstra opsyn i omgang med dyr, det er så uheldig hvis en hund lærer at reagere med at knurre eller værste fald bide fra sig. 
Vores store børn har mistet hurtig interesse for deres kæledyr, så det bør man også overveje om det er et arbejde man skal kan orke i 10 år. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.