Transport er en ting, men en anden ting er det sociale.
Min søn gik i klasse med en, der også flyttede en transport tid på 30 minutter væk - transporten klarede han fint og han var yngre, men han opgav klubben for så blev dagen for lang, han kunne ikke lige invitere nogen med hjem for de havde ikke rejsekort og igen at blev dagen for lang for dem.
Jeg ved godt et skoleskift kan virke stort og ikke være noget et barn/en ung værdsætter, men det i lyset af den ungdomstid der venter lige om hjørnet, hvor venner er det absolut vigtigste for mange, så ville jeg vælge skiftet for at få etableret venskaber tæt på.
Min egen søn går i musiktalentklasse, hvor hans klassekammerater kommer fra hele kommunen (det er kommunen hvor der er langt med offentlig transport til ydre punkterne). Han nyder sin klasse, men det ungdomsliv som min datter havde i distriktsskolen er der ikke, og det skal findes andre steder end i klassen, det havde vi ikke overvejet ved skiftet (han er så heldigvis en dreng som nyder sin garde, sine magic card og ikke mindst sit eget selskab, så han var nok alligevel ikke blevet en festabe, men....).
Anmeld
Citér