Love Angel skriver:
Ja fordi min holdning er og self bliver det nok ikke sådan. Fordi jeg synes at ved abort så slå man et barn ihjel så selv 1 gang er for meget. Når man tænker at det er et uheld så det i min verden ikke nok til at man skal ha en abort.
så få man det barn også passer man bedre på næste gang.
grund jeg sagde de kan lave den regel at den samme kvinde kan komme 1 gang og for fortaget abort første gang men anden gang er mere realistisk at det kan laves den regel. Selvom jeg synes det med at det med uheld der skal der ikke engang gratis abort til. Og hvis man mener at kvinden er ustabil og aldrig burdte ha børn. Så heller tilbyd dem at blive steril.
Men så er du jo imod og skal da stå ved den holdning og ikke blande økonomi ind i det.
Debatten om abort, hvor et argument er: man slår et barn ihjel. Handler jo i høj grad om, hvornår man anser fosteret for ar være et selvstændigt individ, hvornår er et liv et liv. Det er et etisk spørgsmål og ikke et økonomisk.
Jeg er pro fri abort, og tænker ikke på et foster i fx 7. Uge som et barn - det er et potentielt barn ligesom et hønseæg er en potentiel kylling (hvis det er blevet befrugtet, hvilket nogle af de æg vi spiser er blevet). Og jeg anser derfor ikke abort i uge 9 som mord - men jeg hører dem der har en anden holdning, men bliver forvirret når det blandes sammen med økonomi og 1. Abort er okay. For er modstanden mod abort ikke ideen om, at livet starter ved undfangelsen, men alene det vil vi ikke betale for, så er der jo mange ting vi ikke skulle betale for fx det brækkede ben fra skiferien, kejsersnittet fordi sidste fødsel var traumatisk, cancer behandling af rygere og så videre....
Anmeld
Citér