Fit to fly med RyanAir problem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.573 visninger
9 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. juni 2022

babayfar

Hej 

Vi har et lille problem.

Vi skal på sommerferie og flyve med Ryanair. Vi flyver den 23. juli og kommer hjem den 6. august. Det vil sige at vi er væk i 14 dage. Min kæreste er i uge 28 når vi flyver hjem.

Ryanair kræver en Fit to fly-formular som er underskrevet af ens læge eller jordmor. Underskriftet må højst være dateret 14 dage inden flyvningen. Det betyder at vi har et væsentligt problem når vi skal flyve hjem.

Er der nogen som har prøvet noget lign. og har fundet en løsning på problemet?

Formularen kan findes her: https://www.ryanair.com/doc/conditions/FR-FITTOFLYLETTERS.pdf

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2022

Måskemor

Profilbillede for Måskemor

Da jeg fløj med et andet selskab for få uger siden hed det, at erklæringen ikke måtte være ældre end 10 dage fra afrejsen. Der var dermed ikke nævnt noget ift. hjemrejsen. Mon ikke det er det samme for Ryanair?

Anmeld Citér

22. juni 2022

Maximus4

Profilbillede for Maximus4

Ring til dem eller skriv. Det er langt det nemmeste

Anmeld Citér

22. juni 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Maximus4 skriver:

Har du gode erfaringer med det? Ryanair har kun udenlandske callcentre, som oftest er svære at komme igennem til, og er ikke kendt for effektivitet i deres mailkorrespondance - som også forestås af personale i udlandet. Det er selvfølgelig positivt, hvis du har oplevet det som nemt. 

Anmeld Citér

23. juni 2022

Maximus4

Profilbillede for Maximus4
Mor og meget mere skriver:

Har du gode erfaringer med det? Ryanair har kun udenlandske callcentre, som oftest er svære at komme igennem til, og er ikke kendt for effektivitet i deres mailkorrespondance - som også forestås af personale i udlandet. Det er selvfølgelig positivt, hvis du har oplevet det som nemt. 

Rolig nu. Logisk set tænkte jeg det var meget nemmere at ringe end at vi gætter. Det er da ærgerligt hvis de er så svære at få fat på. Men skulle ikke undre mig ved nærmere eftertanke. 

Anmeld Citér

23. juni 2022

Anonym

Jeg skulle bare have min vandre journalen med mig så de kunne se jeg ikke var over 36 uger. Men det var godt nok et andet selvskab. 

Men kan i ikke få den elektronisk fra lægen når i er på ferie? Eller få lægen i udlandet til at udfylde? Det koster self. 

Ej ved ikke hvorfor jeg svarede, har ikke rigtig nogle råd. 

Anmeld Citér

23. juni 2022

babayfar

Maximus4 skriver:

Det har jeg forsøgt  

De skriver at jeg skal få en seddel fra lægen og at lægen så ikke skal skrive en dato på, så jeg kan rette datoen selv. 

Så de opforderer til dokumentfalsk  

Anmeld Citér

23. juni 2022

Måskemor

Profilbillede for Måskemor
babayfar skriver:

Det har jeg forsøgt  

De skriver at jeg skal få en seddel fra lægen og at lægen så ikke skal skrive en dato på, så jeg kan rette datoen selv. 

Så de opforderer til dokumentfalsk  

Vildt!

men altså, kan lægen ikke bare skrive at hun er godkendt til at flyve i perioden xx til xx? Så er den vel i vinkel.

Anmeld Citér

25. juni 2022

Skouboe

Profilbillede for Skouboe

Altså, der står i formularen dato for både ud og hjemrejse og der skriver lægen under, og så længe hjemrejsen er før uge 36, bør der ikke være problemer. Formularen dækker, som jeg læser den, hele rejsen. Jeg tror du overtænker tingene. Der er nok gravide, der flyver med Ryanair til at de har lavet en blanket, så det er ikke super holdbart at alle skal rende rundt på feriedestinationer og lede efter læger (der hverken kender dem eller deres historie) som skal udfylde en formular. 

http://www.kreablogger.dk/

Anmeld Citér

25. juni 2022

Jonnaaaa

Profilbillede for Jonnaaaa

Som udlandsdansker der ofte besøgte Danmark da jeg var gravid skulle jeg have den med mange gange. Har oplevet at blive spurgt én gang og der slyngede jeg blot et tal ud 24 eller sådan noget og så fik jeg lov at passere. Men ellers havde jeg altid min jordemoders underskrift med på en Tom blanket som jeg så blot selv kunne udfylde inden afrejse. 
Det er blot for deres ryg er fri hvis der sker noget. Så jeg ville bare tage vandrejournal og evt en tom blanket med til hjemrejsen som i så selv udfylder med dato og uge ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.