Er det et længerevarende problem? Min datter er også 4 og kan se på terminsgruppen på facebook, at mange har dette problem - eller lige har haft det. Så det er vidst typisk for alderen.
Jeg tænker hun skal puttes tidligere? Min egen datter kommer i seng kl. 19-19:15 og sover lige pt. til ca. kl. 7. Men det kan du ikke gøre fra dag 1. Du skal først have brudt de dårlige vaner.
Hvordan har du forsøgt dig med alle de metoder, du kaster efter hende? Har du prøvet hvert ritual i 3 ugers tid og holdt fast? For ellers virker det ikke. Ligesom voksne, der fx skal lægge deres kost om, stoppe med at ryge eller andet - kvitte en vane - så tager det tid at bryde børns vaner. Vores SP sagde, at man skulle forvente, at det tager op til 3 uger for en ny vane at slå igennem, så hvad end du gerne vil prøve af, så skal du give det tid og ikke skifte efter 2 dage fx.
I dit tilfælde ville jeg faktisk lidt selvmodsigende putte senere, så hun er mere soveklar og fortsætte med at vække tidligt. Læg en plan for, hvordan putteritualet skal se ud. Det skulle nok starte med en tår vand og en tissetur
Så har man lige klaret den
Forsøg at holde hendes blodsukker højt - særligt om eftermiddagen - æbleskiver, gulerødder med humus, agurkestænker, boller med smør eller noget andet. Bare mad ind, ind, ind, så i kan komme nogenlunde igennem en møg-ulvetime. Når du har fået putteritualet til at køre (ved at holde fast gennem længere tid), så flytter du stilleeeeee og roligt puttetidspunktet tilbage. Måske 15 minutter hver dag, indtil du rammer noget, der ligner 19-19:30 senest!
Anmeld
Citér