Baby er stoppet med at pludre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.675 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. juni 2022

Anonym trådstarter

Hej alle

Jeg skriver, fordi jeg er bekymret og leder efter andre med lignende erfaringer.

Min dreng er nu 5 måneder. Fra da han var 2 måneder gammel, udviste han fantastisk øjenkontakt og pludrede en masse - de sødeste små lyde og var rigtig god til at pludre i dialog.

Men så holdte det op, da han var 3.5 måned og er ikke rigtigt kommet tilbage.

Han smiler og hviner - og er langsomt begyndt at grine en lille smule (ikke grineflip dog), men han pludrer ikke rigtigt længere, og slet ikke i dialog.

Jeg var til 5-måneders undersøgelse i sidste uge; men min læge tog det ikke alvorligt. Fik blot at vide, at det var normalt, babyer var stille, når de lærte nye ting - men i 1.5 måned? Og min dreng har ikke engang lært at trille endnu.

Jeg tror ikke umiddelbart, der er problemer med hørelsen, for baby reagerer fint på lyd, drejer hovedet mm.

Jeg er bekymret. Hvad tænker I?

kh en førstegangsmor 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2022

Mrs.

Det er meget forskelligt fra barn til barn. Hvis du er meget bekymret så ring til din sundhedsplejerske, det må man altid  

Ellers kan du læse om barnets udvikling her: https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/boern/om-boern/boerns-udvikling/barnets-psykosociale-og-motoriske-udvikling-tjekliste-0-3-aar/ 

og bogen “barnets bog” er også rigtig god at have ved hånden. 

Anmeld Citér

20. juni 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Hvis du mistænker noget med ørerne, behøver du jo ikke en henvisning fra egen læge, for at få en tid ved en ørelæge. Du ringer bare selv til ørelægen

Anmeld Citér

20. juni 2022

Anonym trådstarter

Ønskebaby1987 skriver:

Hvis du mistænker noget med ørerne, behøver du jo ikke en henvisning fra egen læge, for at få en tid ved en ørelæge. Du ringer bare selv til ørelægen

Men jeg tror netop ikke, det er ørerne. Han reagerer fint på lyd, drejer hovedet mm.

Anmeld Citér

20. juni 2022

zcrcd

Tag en snak med din sundhedsplejerske om det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.