Love Angel skriver:
Nej self kan du ikke finde løbesko eller være på slankekur i din graviditet. Og desuden mangler du kun 1 månede til termin. Men self når sådan noget rammer en så kan man ikke lad være med at tænke på det.
Jeg har ærligtalt ikke nogen råd. Men tænker det du kan gøre er prøv at spise lidt sundt og alt mellem morgenmad, frokost , og aftensmad. Som er alt der imellem de måltider er bare snacks. Så prøv med at spise alt der imellem de store måltider nogle sunde snacks.
årh gid det jeg skrev nu kan jeg prøve at bruge på mig selv og sig til mig selv at. Spis ikke efter kl 18:00 eller 18:30. Og spis sunde snacks mm.

jeg er selv i uge 29+0 i dag med barn nr 3. Og for hver graviditet tager jeg mere og mere på. Men kort tid efter hver fødsel så taber jeg det Helle igen. Og føler også jeg har taget mere på denne her gang end sidste graviditet. Og jeg må indrømme at jeg er skræmt over hvor meget jeg har taget på allerede nu, og jeg er kun i uge 29
så frygter hvad jeg ender med lige før fødslen.
Og er begyndt at sige hver dag at jeg må lige skær ned mm men ender alligvelet hver aften at spise et eller andet.
Og det at røre sig, jeg går hver dag for at hente mine piger, den ene i børnehave og den anden i skole.
men hvor meget har du taget på hvis man må spørger? Hvis det er det normale der forventes i forhold til din BMI så skal du altså ikke tænke på sunde snacks mm.
Ahm... jamen i sidste graviditet startede jeg med at veje 70 kg og sluttede på 92 kg lige inden fødslen. Så dengang var det 22 kg i alt (inkl. baby og moderkage, vand og mælk osv.)
Jeg er 170 cm høj. Jeg tabte det hele liiiige så stille og de sidste kg, da jeg stoppede med at amme min ældste omkring 1 års alderen.
Og så skulle jeg giftes, lagde min kost om og kom ned på 63-66 kg og kunne holde det sådan i 2 år uden problemer på trods af corona-nedlukning.
Så jeg startede vel med at veje 66 kg denne gang og er nu på 90 kg... 4 uger før fødsel, så jeg forventer faktisk at lande på 92 kg igen
Så det bliver vel til noget alla 26 kg denne gang - det meste har jeg taget på i min "lægge på sofaen sygemeldt med kvalme og spise is"-periode.
Mit problem nu er, at jeg har halsbrand i denne graviditet. Ikke mere, end at jeg kan holde det nede ved at spise lidt mindre ad gangen og oftere. Det giver bare anledning til en heeeeel masse snackeri i stedet for tilfredsstillende, mættende måltider. Det har været svært for mig at sætte en halv rugbrødsmad til side og spise den senere... eller spise lidt frugt (det kører jeg ikke langt på og bliver hurtigt sulten igen). Så jeg er gået i fælden med chokolade, chips, koldskål, jordbær med fløde, gifler og især cola. Øv altså.
Det var egentligt ikke et problem for mig, indtil jeg så de billeder i dag. Jeg er et bjerg - og ikke kun fordi, jeg er rund om maven og har kæmpe bryster. Jeg er rund i hovedet, rund over skuldrene, har store lår og er virkelig gedigent fed.
Anmeld
Citér