Syns migræne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

817 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juni 2022

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Det er hvad lægen tror vores datter lider af. Lige pludselig kan hun få et sløret syn, som er mest på det ene øje. Derefter får hun hovedpine. Det varer heldigvis kun et øjeblik, men føltes som lang tid  For en sikkerhedsskyld skal hun til nærmere undersøgelse på børneafdelingen men vores egen læge tror hun lider af syns migræne. Hun er 10 år. 
Er der nogen med erfaringer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2022

KoFy

Jeg har ikke hørt om, at migræne med aura - som det så fint hedder - kun varer et øjeblik. Men jeg blev selv konstateret med det som barn og voksede heldigvis fra det i løbet af puberteten og har kun haft det 4-5 gange siden da på 15-20 år.

Anmeld Citér

17. juni 2022

HapsHapsHaps

Jeg lider af migræne. Som barn havde jeg migræne med synsforstyrrelser såsom små lyspletter, sløret syn eller, i de helt slemme tilfælde, helt forsvundet syn på det ene øje. Mine anfald varede dog altid længere; flere timer. Jeg har en kollega som lider af synsmigræne/auramigræne UDEN smerter - hans syn bliver sløret og ryster i alt fra 5 minutter til et par timer.

Min migræne er den dag i dag uden aura, men med uudholdelige smerter i 12-24 timer. 

Anmeld Citér

20. juni 2022

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
HapsHapsHaps skriver:

Jeg lider af migræne. Som barn havde jeg migræne med synsforstyrrelser såsom små lyspletter, sløret syn eller, i de helt slemme tilfælde, helt forsvundet syn på det ene øje. Mine anfald varede dog altid længere; flere timer. Jeg har en kollega som lider af synsmigræne/auramigræne UDEN smerter - hans syn bliver sløret og ryster i alt fra 5 minutter til et par timer.

Min migræne er den dag i dag uden aura, men med uudholdelige smerter i 12-24 timer. 

Hvordan blev det konstateret?? Min datter skal til tjek/samtale på sygehuset om ikke så længe. 

Anmeld Citér

20. juni 2022

Anonym

Lider du selv af migræne? Det kan nemlig være arveligt. 

Anmeld Citér

20. juni 2022

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Anonym skriver:

Lider du selv af migræne? Det kan nemlig være arveligt. 

Nej, det gør jeg ikke. Det er der ingen i familien der gør

Anmeld Citér

20. juni 2022

Anonym

Omsorgsgiver skriver:

Nej, det gør jeg ikke. Det er der ingen i familien der gør

Så er det nok ikke det, det lyder også mærkeligt at en migræne kun skulle vare et kort øjeblik. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.