Barsel i vuc

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.393 visninger
1 svar
1 synes godt om
15. juni 2022

Anonym trådstarter

Hej 

jeg er gravid .

Jeg blever født i 12 oktober månede (som læge har sagde)

Men jeg alitid blever født efter som læge sagde ca 2uge .(alle mine born født efter 2 uge som læge sagde)

Min spørgsmåler:

1)Hvis min ferie starter på 1 oktober og jeg blever født på 12 oktober så hvor mange uge har jag ferie ? Jeg mener at kan jeg gemme 2 uge, som har jeg før fødslen og bruger den efter jeg fødsle? 

2)Hvis jeg starter ferie på 22 septemper så hvor mange uge kan jeg få?

3)har jeg ret at tage alle ugerne i barsel eller jeg skal dele den med min mand i nyt lov?

Jeg og min mand i VUC

Hvad er muligheder til min barsel ? ( som jeg kan bleve mere tiden med baby efter jeg født ?)

V h

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2022

Bløpsmor

Profilbillede for Bløpsmor

Hej, 

jeg fik selv børn som studerende, men det er nogle år siden nu, og reglerne er ændret så jeg synes du skal spørge din studievejleder. Men jeg vil gerne fortælle hvad der gjaldt for mg: 

jeg havde lov til at være studieinaktiv (det betyder barsel) fra 8 uger før termin og frem til 12 måneder efter fødsel. Jeg fik 12 ekstra SU klip. 

Jeg ved ikke, om du med ferie mener barsel? I så fald plejer den barsel man holder før fødsel ikke at ændre på, hvad man har ret til efterfødsel, så jeg vil råde dig til at tilpasse hvornår du går fra med hvordan det passer med din uddannelse. 

dit andet spørgsmål omkring at dele barsel med med din mand så mener jeg, at studerende er undtaget reglen om deling af barsel. Dvs., at jeg tror du kan holde det hele selv. 

jeg synes som sagt du skal spørge din studievejleder på VUC, for reglerne er ændret og der kan gælde noget andet for dig end der gjorde for mig dengang. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.