Anonym skriver:
Mor til bebs på 8 uger
Behovet for at få stimuleret mine kvindelig sider presser sig på og jeg kommer til at tænke meget på andre mænd når jeg er på barsel. Jo jeg elsker mit barn og min tid med ham men hold nu kæft hvor glæder jeg mig også til jeg kan være mere mig selv igen. Jeg siger hele tiden til mig selv ‘det kommer igen’.
Bare lige mærke man er den man var før og man ikk kun er husmoren der laver mad og skifter ble.
Jeg ved fra snakke med ligesindede at det ikke er unormalt men hvad stiller man lige op 

Det er jo en stor omvæltning at blive mor, og jeg kan godt nikke genkendende til de følelser du beskriver, fra dengang jeg fik mit første barn. Man skal finde sig selv i en helt ny rolle, man har mistet mange af de ting, som man måske identificerede sig med før - sit fritidsliv, sit job (fordi man er på barsel) og for mange også sit sexliv lige her i starten.
Måske er dine tanker om andre mænd også lidt sådan en frihedstrang - måske føler du lidt, at nu sidder du i saksen. Det tænker jeg er fuldstændig forståeligt. Det er selvfølgelig bare et gæt på, hvordan du kan tolke dine følelser.
Jeg tror ikke, der er noget, du sådan kan "stille op". Det bedste du kan gøre er nok at acceptere, at moderskabet kommer med alle mulige følelser - kærlighed til baby, bevares - men også hormoner, frustrationer, træthed, sorg over tabet af sit tidligere liv, bekymring for barnet osv osv osv.
Og så vil du stille og roligt finde dine fødder i din nye identitet - hvor du er alt muligt - men nu også mor. Det er en livskrise at blive forældre - men man kommer ud på den anden side 
Anmeld
Citér