Brystspændinger.. igen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

598 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. juni 2022

Anonym trådstarter

Hej! 
jeg ammer min datter på 3 uger og amningen går fantastisk  

men jeg oplever hun laver nogen ammespring hvor hun nogen dage (en gang om ugen indtil nu) vil ammes mere og så normalisere det sig. Efter disse spring, har jeg fået brystspænding igen? 
igår ammede jeg nærmest konstant. I dag er mine bryster helt hårde som da mælken løb til? 
Er det fordi produktionen øges? 
skal siges jeg har ingen smerter eller lign, det er kun at de er stenhårde. 

de andre dage de har været sådan er spændingerne forsvundet efter en dags amning hvor hun får tømt ud. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2022

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Hvor er det dejligt at amningen går godt! 
det håber jeg selv på at kunne her om ca. 1,5 måned

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål udfra erfaring, men vi snakkede amning på et hold med to sundhedsplejersker den anden dag. De fortalte at det var en god ide at ligge narnet til i forskellige vinkler når der ammes, fordi hagen så masserer brystet fra forskellige vinkler og dermed tømmes bedre.

De fortalte også at det kunne afhjælpe opspændthed at massere brysterne selv, evt i et varmt bad. 

evt pumpe ud og gemme mælken.

Jeg håber at du finder en måde der virker for dig,  at afhjælpe spændingerne på

Anmeld Citér

14. juni 2022

Anonym trådstarter

Lambi90 skriver:

Hvor er det dejligt at amningen går godt! 
det håber jeg selv på at kunne her om ca. 1,5 måned

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål udfra erfaring, men vi snakkede amning på et hold med to sundhedsplejersker den anden dag. De fortalte at det var en god ide at ligge narnet til i forskellige vinkler når der ammes, fordi hagen så masserer brystet fra forskellige vinkler og dermed tømmes bedre.

De fortalte også at det kunne afhjælpe opspændthed at massere brysterne selv, evt i et varmt bad. 

evt pumpe ud og gemme mælken.

Jeg håber at du finder en måde der virker for dig,  at afhjælpe spændingerne på

Tak for svar! 
har lige ammet hende og det tog toppen af spændingen. 
Primært er jeg tilbagelænet når jeg ammer og hun så ligger mave mod mave på mig, da jeg har en nedløbsrefleks der virkelig er gang i, ellers kløjes hun nærmest i mælken

Anmeld Citér

14. juni 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Det vil du opleve mange gange endnu, når der er appetitspring.. Jeg skulle helt hen omkring 6-7 mdr., før mine bryster kunne følge med, når der var appetitspring

Anmeld Citér

14. juni 2022

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Det vil du opleve mange gange endnu, når der er appetitspring.. Jeg skulle helt hen omkring 6-7 mdr., før mine bryster kunne følge med, når der var appetitspring

Dejligt at høre det er noget andre også oplever 

Hun tager også godt fra den lille  hun ender med at blive en lille Michelin baby

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.