Alternativt til højstol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

621 visninger
7 svar
2 synes godt om
14. juni 2022

BebeTil2

Hej I skønne piger,

Vi har en tripp trapp stol i forvejenmrn nu har vi 2 små banditter og den yngste skal igang med at spise om en månedstid. Men føler vi ikke rigtig har plads til en stol mere, så ville høre om I har gode ideer til alternativ? Enten den ældste på 2,5 år kunne sidde på en alm stol med en eller anden ekstra del på? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
BebeTil2 skriver:

Hej I skønne piger,

Vi har en tripp trapp stol i forvejenmrn nu har vi 2 små banditter og den yngste skal igang med at spise om en månedstid. Men føler vi ikke rigtig har plads til en stol mere, så ville høre om I har gode ideer til alternativ? Enten den ældste på 2,5 år kunne sidde på en alm stol med en eller anden ekstra del på? 

Har I overvejet en junior stol? Ikea har nogle rigtig fine nogle, der ikke fylder mere end en almindelig stol, men stadig sikrer god ergonomi og at barnet kan nå bordet ordenligt. Min på 2½ sidder på junior stol hjemme hos mormor, og det fungerer bare rigtig godt.

Anmeld Citér

14. juni 2022

Tjubang

Profilbillede for Tjubang

Vi har fjernet nogle af vores almindelige stole for at have plads til børnenes stole. Når vi får gæster må vi hente stole i kælderen. Men min pige på 5 sidder på junior stol fra Ikea, og ved bedsteforældrene sidder både min 5 årige og min 3 årige på junior stol

Anmeld Citér

14. juni 2022

Astoria

Profilbillede for Astoria

Prøv at søg på handysitt børnestol. Det er et sæde som du sætter på en almindelig stol. Vi har sådan en derhjemme. 

https://www.dba.dk/soeg/?soeg=h%C3%B8jstol+handy

Anmeld Citér

14. juni 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Min på 2,5 vil ofte lige så gerne sidde på en almindelig stol. Ellers har vi også en juniorstol fra ikea som ikke fylder ret meget og er høj nok til at han sidder godt ved bordet

Anmeld Citér

15. juni 2022

BebeTil2

Astoria skriver:

Prøv at søg på handysitt børnestol. Det er et sæde som du sætter på en almindelig stol. Vi har sådan en derhjemme. 

https://www.dba.dk/soeg/?soeg=h%C3%B8jstol+handy

Har faktisk godt set handysit. Fungere det fint? 

Til jer andre så må jeg lige kigge på junior stolen  

Anmeld Citér

15. juni 2022

Astoria

Profilbillede for Astoria
BebeTil2 skriver:

Har faktisk godt set handysit. Fungere det fint? 

Til jer andre så må jeg lige kigge på junior stolen  

Ja det synes jeg. Fungerer fint. Min datter brugte den fra hun var 2 til 4.5 år. 

Anmeld Citér

15. juni 2022

Optimom

Profilbillede for Optimom
Astoria skriver:

Ja det synes jeg. Fungerer fint. Min datter brugte den fra hun var 2 til 4.5 år. 

Jeg har brugt handysit, når vi tog ud på besøg med min datter, da hun var et halvt til knap to. Længere kunne hun ikke passe i den, da hun var for bred. Så det kommer nok af på om man har en slank eller kraftig baby. Og hun sad ikke nær så godt som på triptrap eller junior stol. Så jeg kan ikke anbefale handysit som hverdagsstol. 

Triptrap (eller lignende justerbar) er klart det bedste. Men en junior stol fra Ikea er også fint. Vi har selv en til børne-gæster.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.