Vægttab uden påvirkning af amningen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

547 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juni 2022

Anonym trådstarter

Hey… jeg fødte for to måneder siden, og under min graviditet, tog jeg 16 kg på. Jeg har kun tabt  6 af dem. Jeg føler mig så tyk og grim og vil bare gerne af med de kiloer. Jeg frygter dog, hvis jeg prøver at tabe mig, at det går ud over min mælkeproduktion, da jeg fuldammer og gerne vil fortsætte med det. Men er der måske nogen, som har stået i samme situation som mig, som har tabt sig uden, at det påvirkede amningen? Så søger jeg i så fald gode råd  på forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2022

Anonym

Jeg gjorde ikke noget aktivt for at tabe mig, men gik alligevel fra 67 kilo ved fødslen til at veje 52 kilo på et par måneder. Det gik ikke udover min mælk, men udover mig, så jeg begyndte at føle mig svag og afkræftet. Jeg skulle så derfra spise en masse kage hver dag for ikke at tabe mit yderligere.

Anmeld Citér

14. juni 2022

BabyIgen2022

Kære trådstarter.

Stort tillykke med din nye titel. Og så vil jeg bare sige, hvor er det vildt flot, at du har smidt 6 kg på 2 måneder. Det virker jo for dig, hvis din amningen samtidig kører godt. Det er så godt gået. Det bedste du kan gøre er bare at fortsætte! Et stille og roligt vægttab er den helt rigtige vej frem. Amning og en daglig barnevognstur/vikletur og tid! Det tog 9 måneder at tage kiloene på. Giv dig selv det første år til at smide dem igen!

Når det er sagt, så vil jeg også tilføje: Husk at rose din vildt seje krop; Find de sider, du godt kan lide, køb en kjole som sidder godt nu, og som måske ikke sidder fantastisk fremadrettet, når du er tynd igen! Forkæl dig selv og din mega seje krop. Husk at få din mand til at tage ekstra mange billeder! Du vil måske gerne have dem slettet, fordi du ikke synes om dit udseende, men det fortryder du, når du har tabt dig igen engang og vil se tilbage på jeres første tid sammen. Jeg synes selv det er ærgerligt, at de fleste billeder af taget af min mand og vores barn sammen... af mig.

Jeg tog 22 kg på med mit første barn, tabte 8 kg under fødslen naturligvis - og så var der 14 kg tilbage at få af. De hoppede liiiige så stille af i løbet af et år. Det sidste overskuds kg røg af, da jeg stoppede med at amme - der sad en del vægt i de ammebryster der! Og det var 1 år efter fødslen. Efterfølgende tog jeg kampen op mod lidt ekstra kg og tabte yderligere 7 kg. Nu er jeg gravid med nr. 2 og har igen taget ca. 20 kg på og lander nøjagtigt samme sted som sidst. Denne gang er jeg lidt sødere ved min krop, fordi den var så sej sidste gang og jeg ved, at den kan blive super flot igen. Det skal nok gå. 1 år, så er jeg tilbage igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.