Optakt til fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.945 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. juni 2022

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Hvordan var dagene op til jeres fødsel, kunne i mærke at fødslen var på vej eller var der ingen optakt? Og hvornår fødte i? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2022

AnoMor

havudsigt skriver:

Hvordan var dagene op til jeres fødsel, kunne i mærke at fødslen var på vej eller var der ingen optakt? Og hvornår fødte i? 

Jeg havde ubehag i hele kroppen de sidste 3 uger. Men anser det ikke som optakt mere bare sådan “årh nu gider jeg ikk være gravid mere. Så nu må du godt komme” agtig.  

jeg havde ingen begyndte at få mavepine og mistede appetitten under aftensmaden og knap 2 timer efter fik jeg de første veer. 
jeg gik i fødsel 40+1 og fødte 40+2

Anmeld Citér

12. juni 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
havudsigt skriver:

Første gang blev jeg sat i gang 10 dage over termin, så der var ikke rigtig noget optakt. Det var bare piller og så i gang. 

Anden gang havde jeg en underlig uro i kroppen hele dagen før termin, og let lyserødt udflåd der blev mere og mere rødt i løbet af dagen. Veerne startede kl 22:50, og jeg fødte dagen efter, på terminsdagen. 

Anmeld Citér

12. juni 2022

SKXXX

Profilbillede for SKXXX

Slimproppen gik cirka fem dage, inden jeg fødte. Dagene inden, at fødslen gik i gang, led jeg af dårlig mave, fordi kroppen naturligt tømte ud. Dagen inden fik jeg pludselig enormt meget energi og følte, at jeg kunne lægge hele verden ned. Forvandet gik klokken 3:00 om natten, og veerne begyndte ti minutter efter.
Jeg fødte 38+4. 

Anmeld Citér

12. juni 2022

L1232

Profilbillede for L1232

Jeg havde godt på fornemmelsen at jeg ville føde tidligere. Jeg var SÅ klar.

Slimproppen gik tidligt i uge 35-36 tror jeg hvis jeg husker rigtigt.

Jeg var meget aktiv hele min graviditet trods min daglige opkast. 
Den “morgen” kastede jeg op og vandet gik kl. 12.30 jeg fødte 14.38.

Det gik dog for stærkt da baby havde vendt sig efter jordemoderbesøget jeg havde 1 uge tidligere. Aftenen før jeg fødte kunne jeg mærke det tydeligt, havde en mærkelig murren følelse i maven og en alvorlig spisetrang. Baby kom med fødderne først og jeg fødte i uge 38

Anmeld Citér

13. juni 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
havudsigt skriver:

De sidste flere aftner før havde jeg plukkeveer der var regelmæssige ca fra kl 20 af. De varede til jeg gik i seng. Var sikker på at hvis jeg gik i fødsel ville jeg ikke kunne sove fra det. 
det endte med at vandet gik en aften kl 23.30 ca., midt i de famøse plukkeveer.

Anmeld Citér

15. juni 2022

Mulleprutsmor

Profilbillede for Mulleprutsmor

Min slimprop gik torsdag formiddag og natten mellem fredag/lørdag- begyndte veerne bare at rulle ind . fødte lørdag aften kl 22.32 (oktober 2021) 

fra torsdag og indtil havde jeg ingen symptomer. ��

Anmeld Citér

15. juni 2022

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Jeg vil sige at jeg ingen symptomer havde til nogle af mine 2 fødsler.

Den første kom virkelig bag på mig, jeg havde først pakket tasken til sygehuset under et døgn før, da jeg ingen symptomer havde (havde ikke nået til terminsdato).

Måske symptomet var en fornemmelse for at pakke tasken til sygehuset

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.