Godaften alle I dejlige brugere 
Åh. Jeg sider i et virkelig svært dilemma, som jeg selvfølgelig godt ved, at I ikke kan give en løsning på 100%. Men jeg søger andre kvinder, som har stået i samme eller lignende situationen.
Jeg prøver, at gøre det kort.
Jeg har været sammen med min mand i 12 år. Jeg elsker ham rigtig meget i vores gode perioder. Men i de dårlige er han næsten det værste jeg ved. De dårlige fylder efterhånden mere og mere desværre.
I starten af forholdet var alt lyserødt, som hos så mange andre.
Vi fik første barn og alt var godt.
Jeg blev gravid allerede kort efter, som desværre endte i en abort. Siden har vi ikke kunne få det til at fungere optimalt.
Der gik 1,5 år, og jeg blev gravid med vores andet barn. Der skulle vise sig at være et virkelig "krævende" barn. Forstået på den måde, at det kun var mig, der duede de første to år. Hvilket var ekstrem hårdt. Min mand kunne ikke engang gøre noget.
Det tog virkelig hårdt på forholdet. Og siden er vi bare gledet mere og mere fra hinanden. Vi elsker umiddelbart stadig hinanden meget højt. Ellers var vi nok gået fra hinanden. Vi kæmper dog begge for, at vores familie ikke ender med en skilsmisse. Men nu kan jeg efterhånden mærke, at det måske er på tide at se om, vi alligevel ville havde bedst af det alle fire.
En ting er, at der er virkelig mange gnidninger - Dagligt, hvor vi hæver stemmerne foran børnene. Hvilket ikke er ok.
Noget andet er, at det rent faktisk går ud over børnene. Jeg kan mærke på dem, at de er påvirket.
Derudover har flere i min omgangskreds gjort mig opmærksom på, at jeg er meget naiv i forhold til ham, og jeg bliver manipuleret af ham.
Jeg fungere på ingen måde med hans familie, og han fungere ikke med min.
Jeg kan jo godt selv mærke, hvad det bedste ville være.
Men puha. Hvordan tager man den endelige beslutning?
Jeg ved jo også godt, at jeg kan være hård at leve med. Jeg er meget systematisk/kontrollerende i forhold til planer og økonomi. Jeg arbejder på det i forhold til planer. Men jeg står med stort set alt selv. Det eneste jeg umiddelbart får hjælp til er at aflevere børnene, tømme opvasker, slå græs. Resten er primært mig.
Jeg kan være dominerende og en alfa hun, men igen med balance. Hvis man giver noget, så giver jeg så meget igen.
Puha. Det blev langt.
Er det nogle, der kan give nogle råd?