Baby 5 mdr og en UPS'er på vej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.190 visninger
8 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. juni 2022

Anonym trådstarter

Jamen sagen er den at jeg er bange for at vi har lavet en ups'er selv om det ikke er mere end 5 mdr. siden jeg har født.

Jeg er lidt rundt på gulvet, så jeg har brug for jeres hjælp på at se om jeg panikker uden grund, eller der er noget i min mistanke

Jeg har ikke haft min menstruation endnu efter fødsel før, så jeg har ikke noget tidsforløb at holde mig til.

nå men nu til sagen - vi kommer til at have ubeskyttet sex!!

dag 0 -  Vi har ubeskyttet sex (midt om natten)
dag 3,5-  Jeg har en meget mild kvalme (tænker ikke meget over det)
dag 4,5 - min livmoder føles øm da jeg står op. 
Jeg har meget kvalme og mens smerter hele dagen og om eftermiddagen kommer der en del blod på papiret efter jeg har tisset og tørrer, men intet i trusse eller bind efterfølgende. 
Resten af dagen
dag 5 - ja så er der faktisk ikke sket mere siden, andet end en mild kvalme kan strejfe mig i løbet af dagen. og at min vægt er gået lidt op 

Kan jeg være blevet gravid eller er den første menstruation bare meget mild første gang efter fødsel? 

Hvad er jeres erfaring? både på menstruation efter fødsel, men også graviditet kort efter fødsel

Kan det vel ikke være implantationsblødning allerede under 5 dage efter sex??

Hilsen er meget forvirret mor

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2022

Kantar123

Kære dig.

Jeg har selv født mit tredje barn for 4,5 måned siden, så jeg kan godt forstå at du er nervøs for en ny graviditet allerede.

Det lyder som om at du blander tingene sammen. Og heldigvis for det, hvis du ikke ønsker en graviditet.

Din kvalme og blødning har intet med en graviditet at gøre, hvis man følger din tidsplan. Det kan simpelthen ikke fysisk lade sig gøre.

Når det er sagt, så kan det være din cyklus der er ustabil, og derfor oplever du en mild form for menstruation. Især hvis du ammer, kan det holde menstruationen igen, men man kan godt opleve gennembrudsblødning alligevel. 

Et godt råd:

Husk at beskytte dig med kondom, hvis du ikke ønsker graviditet. Selvom du ikke har regelmæssig menstruation endnu, ved du ikke hvornår en ægløsning er på vej. 

I dit tilfælde havde en fortrydelsespille efter sex været en god idé. Og for en sikkerheds skyld bør du også tage en graviditetstest om 3 uger. 

Håber det bedste for dig.

Anmeld Citér

9. juni 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Jamen sagen er den at jeg er bange for at vi har lavet en ups'er selv om det ikke er mere end 5 mdr. siden jeg har født.

Jeg er lidt rundt på gulvet, så jeg har brug for jeres hjælp på at se om jeg panikker uden grund, eller der er noget i min mistanke

Jeg har ikke haft min menstruation endnu efter fødsel før, så jeg har ikke noget tidsforløb at holde mig til.

Jeg har meget kvalme og mens smerter hele dagen og om eftermiddagen kommer der en del blod på papiret efter jeg har tisset og tørrer, men intet i trusse eller bind efterfølgende. 
Resten af dagen
dag 5 - ja så er der faktisk ikke sket mere siden, andet end en mild kvalme kan strejfe mig i løbet af dagen. og at min vægt er gået lidt op 

Kan jeg være blevet gravid eller er den første menstruation bare meget mild første gang efter fødsel? 

Hvad er jeres erfaring? både på menstruation efter fødsel, men også graviditet kort efter fødsel

Der er ingen herinde der kan svarer på hvordan din første menstruation efter fødslen er eller om du er blevet gravid. 

Så tag en test. Det er den eneste måde du kan få svar på

Anmeld Citér

9. juni 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Resten af dagen

fik af vide på hospitalet at man har ægløsning før første blødning og netop derfor skal beskytte sig hvis man ikke ønsker ny graviditet da men faktisk har større odds for at blive gravid indenfor den periode...

jeg ville nok prøve at slappe af og så hvis du stadig har kvalme i næste uge så ringe til lægen og bede om tjek...

specielt hvis du ikke ønsker endnu et barn lige nu...

Anmeld Citér

9. juni 2022

Anonym trådstarter

Kantar123 skriver:

Kære dig.

Jeg har selv født mit tredje barn for 4,5 måned siden, så jeg kan godt forstå at du er nervøs for en ny graviditet allerede.

Det lyder som om at du blander tingene sammen. Og heldigvis for det, hvis du ikke ønsker en graviditet.

Din kvalme og blødning har intet med en graviditet at gøre, hvis man følger din tidsplan. Det kan simpelthen ikke fysisk lade sig gøre.

Når det er sagt, så kan det være din cyklus der er ustabil, og derfor oplever du en mild form for menstruation. Især hvis du ammer, kan det holde menstruationen igen, men man kan godt opleve gennembrudsblødning alligevel. 

Et godt råd:

Husk at beskytte dig med kondom, hvis du ikke ønsker graviditet. Selvom du ikke har regelmæssig menstruation endnu, ved du ikke hvornår en ægløsning er på vej. 

I dit tilfælde havde en fortrydelsespille efter sex været en god idé. Og for en sikkerheds skyld bør du også tage en graviditetstest om 3 uger. 

Håber det bedste for dig.

Tak  

Det er jeg glad for at høre, jeg panikkede lidt, da jeg (midt i bleskift, amning og søvnunderskud) ikke lige havde overvejet konsekvenserne af at glemme beskyttelse

Jeg må nok købe en pakke med test til at have liggende også!

Anmeld Citér

9. juni 2022

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Der er ingen herinde der kan svarer på hvordan din første menstruation efter fødslen er eller om du er blevet gravid. 

Så tag en test. Det er den eneste måde du kan få svar på

Ej hvor dumt af mig, her gik jeg og troede at det her var spåkone.dk men det er det jo slet ikke! Så er det klar at ingen kan dele egne erfaringer med mig

Jeg beklager meget at jeg forstyrrede din dag

Anmeld Citér

9. juni 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Min første menstruation efter fødsel var meget lille, og så gik der kun 14 dage før jeg fik en normal styrke menstruation og cyklus på ca 30 dage. 

Om du er gravid er der ingen der kan fortælle dig, men jeg har i hvert fald oplevet at den første blødning ikke var en "rigtig" menstruation.

Anmeld Citér

9. juni 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Ej hvor dumt af mig, her gik jeg og troede at det her var spåkone.dk men det er det jo slet ikke! Så er det klar at ingen kan dele egne erfaringer med mig

Jeg beklager meget at jeg forstyrrede din dag

Ingen grund til flabede og sarkastiske svar. Du spørger selv om du kan være blevet gravid eller om det er menstruation. 
Og det kan ingen svare på. For hver kvinde er individuel og vores erfaringer kan du ikk bruge til en hylende fis på det punkt. 

Det er sådan set bare det jeg svarer på. Kan du ikk tåle at få svar så lad være at opret et opslag. 

Anmeld Citér

9. juni 2022

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Ingen grund til flabede og sarkastiske svar. Du spørger selv om du kan være blevet gravid eller om det er menstruation. 
Og det kan ingen svare på. For hver kvinde er individuel og vores erfaringer kan du ikk bruge til en hylende fis på det punkt. 

Det er sådan set bare det jeg svarer på. Kan du ikk tåle at få svar så lad være at opret et opslag. 

Nei det er rigtig og det beklager jeg rigtig meget, dit svar lød bare rigtig dumt i mine ører, og jeg kunne ikke bruge det til noget, men jeg er glad for at du gider at bruge din fritid på at svare mig alligevel så tak for det

Der var heldigvis andre søde mennesker der kom med nogle svar der gjorde mig klogere på situationen Jeg fik både svar på om det tidsmæssig var sandsynligt OG hvordan menstruation kan opføre sig efter fødsel

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.