Øv, sikke en besked
Der er ikke andet for end at se fremad, og det skal sikkert nok lykkes med ivf, især taget din unge alder i betragtning.
Tænker du smerten ved ægudtagning? Jeg har fået æg ud to gange. Første gang fik jeg morfin/beroligende i det drop man får lagt, men jeg fik det så skidt af det, at jeg ikke ønskede det anden gang. Her fik jeg kun lokalbedøvelse, og det var ingen sag. Kun til sidst hvor hun skulle trykke meget hårdt på maven for at de kunne få fat i de sidste æg, der var det lidt ubehageligt. Jeg ved godt at det er meget individuelt, og andre synes det er smertefuldt. Men det kan altså også gå uden problemer.
Så er der selvfølgelig den del med, at du skal sprøjte dig selv i maven dagligt med hormoner. Men man vænner sig hurtigt til det. Bare få fat i en god delle, så der er lidt væv at fordele væsken i 
Til sidst er der ægoplægningen, men det mærker man slet ikke og det er hurtigt overstået.
Jeg synes virkelig ikke du skal lade frygt for smerte styre dit valg. Man bliver hurtigt vant til at være i behandlingsverdenen
Anmeld
Citér