NF-scanning - for tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

452 visninger
2 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. juni 2022

Ano1991

Hej herinde, nu bliver det lige lidt mange tal, men håber nogen kan hjælpe!

Jeg er blevet indkaldt til NF her den 16. juni.

Ifølge mine papirer som jeg lavede i samråd med lægen er jeg på det tidspunkt 11+6 - hun regnede fra første dag i sidste menstruation, men jeg fortalte hende så at min cyklus er 32 dage lang (og ikke de "normale" 28 dage, hvorfor min ægløsning jo så også lægger nogle dage senere), men det sagde hun ikke havde nogen betydning.

Ifølge mine egne beregninger vil jeg dog "kun" være 11+4 den dag, da jeg kender dato for positiv ægløsning samt samleje (samme dag). Vi havde kun sex 1 gang i den periode, så der er jo ikke rigtig andre muligheder, og der kan jo så endda være gået nogle dage før ægget ville have "sat sig fast", så jeg kan jo risikere at jeg ikke engang er 11+4 endnu. Og scanningen skal være mellem 11+4 og 13+6 for at de kan måle nakkefolden ordentligt. 

Hvad gør sygehuset i den situation, hvis de kan se at jeg f.eks. er 11+2? Bliver jeg så indkaldt til en ny scanning senere eller hvordan? Jeg har gjort dem opmærksom på det i det spørgeskema jeg skulle sende med. 

Jeg er fristet til bare at tage den scanning uanset hvad, er nemlig ikke blevet scannet endnu og er mega spændt på at se blobben!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2022

Anonym

Hvis de scanner dig og det er for tidligt får du en ny tid og måske skal blodprøverne til doubletesten tages om hvis de også er taget for tidligt. Ja du skal da bare tage afsted og se hvad der sker

Anmeld Citér

7. juni 2022

Ano1991

Anonym skriver:

Hvis de scanner dig og det er for tidligt får du en ny tid og måske skal blodprøverne til doubletesten tages om hvis de også er taget for tidligt. Ja du skal da bare tage afsted og se hvad der sker

Tak for svar, så tager jeg afsted 
Ja doubletesten er taget (efter egen beregning) 8+2, så jeg håber det går Men det får jeg jo så af vide. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.