Hvornår nr 2…

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2022

Igen

Profilbillede for Igen

6 år mellem 1 og 2, 12 mdr mellem 2 og 3. Jeg ville ta de 12 mdr til hver en tid. Det er mega hårdt de første 2 år, men det er værre at have et selvkørende barn og så starte på bleerne og natteroderi fra scratch. Og fordi de er så tætte i alder, er det langt nemmere med aktiviteter der inkluderer dem begge

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2022

Soulaima

Vi har 5,5 år imellem vores drenge.. vi ventede en pige året før nr 2 dreng blev født, men mistede hende i 19. Uge. Nu er de 9 og knap 4 år og vi er gået i gang med nr 3. Jeg sys det har været fedt med aldersforskellen, men har jo heller ik anden erfaring 

Anmeld Citér

4. juni 2022

Rosin1980

Profilbillede for Rosin1980

Vi har lige knap to år mellem vores piger, og for os har det været helt perfekt

ja, der gik meget praktik og bleer i det da de var helt små, men synes det var fint når vi nu ligesom var i gang.

De fik hurtigt SÅ meget glæde af hinanden, kan huske da den mindste var lige knap to år, og vi sad og lige pludselig kunne iagttage to små piger dybt optaget af at snakke sammen om en leg de havde gang og de blev bare ved og ved. De leger stadig godt sammen, og det er virkelig dejligt at se dem have så stor glæde af hinanden….

Anmeld Citér

4. juni 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hej 

vi går med overvejelser omkring nr 2, men vores første er kun 9 mdr. 

På den ene side vil det (vel) være dejligt at få den næste og sidste nu hvor man ikke har vænnet sig til at de kan meget selv. 
På den anden side forstiller jeg mig at det er et frygteligt hårdt arbejde at have to små så tæt på hinanden. 

Hvad er jeres erfaringer. (Ved godt familier er forskellige). 

Hvis jeg kunne have valgt så havde der været 3 år imellem vores børn alle 3..

der er 2 år imellem de 2 små og det har været mega hårdt for den mellemste at skulle være stor og lille på samme tid.. var et super dårligt tidspunkt i forhold til hans udvikling at skulle forholde sig til at blive storebror samtidig...

det ekstra år ville have betydet så meget for ham... det kan jeg se nu i bakspejlet...

der er hhv. 4 år og 6 år imellem mine mindrebrødre og jeg og det kan jeg mærke er for stort et spring..

vores ældste var 7 da han blev storebror første gang og det var helt klart for stort et spring imellem dem...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.