Far er favorit, 4 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.758 visninger
7 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. juni 2022

Jlow

Profilbillede for Jlow

Hej

Jeg går på barsel med mit barn på 4 mdr. Jeg har ham næsten konstant. Jeg synger for ham, laver motorik med ham, ammer ham, trøster ham, tager alle bleer, putter med ham hele natten ovs. Alligevel føler jeg at jeg bliver en smule fravalgt, selvom jeg er sammen med ham hele døgnet. For han fortrækker sin far, som kun har ham lidt tid om dagen for at pludre. Når han ser sin far lever han helt op og smiler hver gang han ser ham. Ofte kan jeg have svært ved at få kontakt, der skal helst ikke være noget spændende omkring. Ligeledes pludre han meget mere til hans far, jeg skal igen kæmpe for det. Jeg kan hellere ikke få kontakt, eller amme hvis far kan høres eller ses. Tilgengæld bliver han træt og pylret vil han kun være ved mig, og han kan kun falde i søvn i mine arme, her duer far ikke.

Jeg ved det ikke må ramme mig, men bliver altså ked af det over det. Andre der har prøvet det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2022

Panther

Profilbillede for Panther

Dit barn på fire måneder forstår knap at du er en selvstændig person. Dit barn er netop meget tættere knyttet til dig, og far har mere karakter af “lege-onkel”. Er det hårdt? Ja, men det er det jo at være primær omsorgsperson.

Anmeld Citér

2. juni 2022

Kis92

Profilbillede for Kis92

Jeg kan også få følelsen af, at min søn er meget mere glad og smiler meget mere, til alle andre end mig. Men det er jo netop fordi det er mig der er sammen med ham hele tiden, det er mig der har ham når han er træt, sulten, ked af det, altså mig der får alle følelserne i løbet af dagen. Jeg får også smil og grin. Det er ikke fordi far er favorit, men fordi at de netop ikke er lige så meget sammen, som min søn og jeg. Det er helt normalt ��

Anmeld Citér

2. juni 2022

Roselil

Profilbillede for Roselil
Jlow skriver:

Hej

Jeg går på barsel med mit barn på 4 mdr. Jeg har ham næsten konstant. Jeg synger for ham, laver motorik med ham, ammer ham, trøster ham, tager alle bleer, putter med ham hele natten ovs. Alligevel føler jeg at jeg bliver en smule fravalgt, selvom jeg er sammen med ham hele døgnet. For han fortrækker sin far, som kun har ham lidt tid om dagen for at pludre. Når han ser sin far lever han helt op og smiler hver gang han ser ham. Ofte kan jeg have svært ved at få kontakt, der skal helst ikke være noget spændende omkring. Ligeledes pludre han meget mere til hans far, jeg skal igen kæmpe for det. Jeg kan hellere ikke få kontakt, eller amme hvis far kan høres eller ses. Tilgengæld bliver han træt og pylret vil han kun være ved mig, og han kan kun falde i søvn i mine arme, her duer far ikke.

Jeg ved det ikke må ramme mig, men bliver altså ked af det over det. Andre der har prøvet det? 

Du er en del af dit barn, far er noget  spændende der sker

Anmeld Citér

2. juni 2022

Kastanje

Jlow skriver:

Hej

Man er bare ekstremt uinteressant, når man er den som baby ser hele tiden. 
Jeg tænker faktisk at du fint kan lade far få mere plads - så for flere bleskift eller badning. Det lyder til du står for det meste med baby. 

Anmeld Citér

3. juni 2022

Mortiltreogmåskefire

Det er desværre en følelse som man oplever 5000 gange som forældre, man vender sig til den med årene  senere bliver det bedsteforældrene, vennerne osv

Anmeld Citér

3. juni 2022

AnoMor

Det er altså helt normsæt. Prøv og tænk på det sådan her i stedet for. 
du ser den samme film hver dag igen og igen i løbet af dagen. Så kommer der en ny film du har mulighed for at se. Hvilken vælger du? Den nye selvfølgelig  

der betyder slet ikk at far er mere fortrukken. Det betyder at far er er nyt pift på dagen og super spændende.

Anmeld Citér

3. juni 2022

Anonym

Husk det er ikke en konkurrence... bare nyd at far kan bruges lige så meget som mor

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.