Hvordan beregner i hvor langt henne i er?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

476 visninger
2 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. maj 2022

Dream

Når I bliver spurgt hvor langt henne i er, beregner i så efter sidste mens, eller den dato der blev fastsat ved nakkefoldsscanningen? Jeg er blevet sat 3 dage frem, så jeg har termin tre dage tidligere. Dvs. Jeg nu er 13+2 og ikke 12+6. Eller hvad? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2022

Anonym

Dream skriver:

Når I bliver spurgt hvor langt henne i er, beregner i så efter sidste mens, eller den dato der blev fastsat ved nakkefoldsscanningen? Jeg er blevet sat 3 dage frem, så jeg har termin tre dage tidligere. Dvs. Jeg nu er 13+2 og ikke 12+6. Eller hvad? 

Jeg nævnte aldrig ugerne for folk, da jeg oplevede at rigtig mange havde svært ved at forholde sig til hvor langt henne man er. Jeg sagde bare fx. fire måneder. De eneste datoer jeg hæftede mig ved var terminsdatoen der blev sat ved nakkefoldsskanningen samt 8 uger før, da jeg gik fra på arbejdsmarkedet der. 
men jeg har også selv svært ved at folk siger at deres børn er 23 måneder fx. Så skal jeg altså lige tænke over at det er næsten to år. 

Anmeld Citér

27. maj 2022

fehår

Din termin ændrer sig ikke igen efter nakkefoldsscanning, så du skal gå efter den, også selvom den kan være upræcis med et par dage

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.