Memoet foam betræk.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.541 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. maj 2022

AnoMor

Min søn er kommet til at tisse i sengen to gange her til morgen. Så det er gået igennem ned til min memoet foam madras. Betrækket har jeg selvfølgelig hevet af så det kan vaskes. 
Men er der nogen der ved om sådan en kan tåle at komme i vaskemaskine og tørretumbler ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2022

AnoMor

AnoMor skriver:

Min søn er kommet til at tisse i sengen to gange her til morgen. Så det er gået igennem ned til min memoet foam madras. Betrækket har jeg selvfølgelig hevet af så det kan vaskes. 
Men er der nogen der ved om sådan en kan tåle at komme i vaskemaskine og tørretumbler ?

Nåh. Fandt lige svaret at den ikk kan tåle maskine vask og tørretumbling pga memory- og air skummet. 

men der står ikk noget om hvordan man så renser den. 
hvad ville i gøre?  

Anmeld Citér

27. maj 2022

Maricella

Profilbillede for Maricella

Hvis det er nået at tørre lidt: spray lidt danskvand på så det er fugtigt. Et tyndt drys natron over hele pletten (tager lugten) og et tykt lag kartoffelmel over. Lad det ligge mindst 12 timer, gerne natten over (håndklæde på inden du putter lagen på igen) og så kan du fjerne det i morgen. Tag så meget med fejebakken som du kan og støvsug så madrassen. Du kan nemt fylde en støfsugerpose eller to ellers afhængig af hvor meget kartoffelmel du har brugt. Er det stadig fugtigt så et nyt lag kartoffelmel. Hvis kartoffelmelen bliver klistret så har du brugt for lidt �� og er der pletter kan man gentage men bruge  noget citronsaft for at blege pletten

Anmeld Citér

27. maj 2022

AnoMor

Maricella skriver:

Hvis det er nået at tørre lidt: spray lidt danskvand på så det er fugtigt. Et tyndt drys natron over hele pletten (tager lugten) og et tykt lag kartoffelmel over. Lad det ligge mindst 12 timer, gerne natten over (håndklæde på inden du putter lagen på igen) og så kan du fjerne det i morgen. Tag så meget med fejebakken som du kan og støvsug så madrassen. Du kan nemt fylde en støfsugerpose eller to ellers afhængig af hvor meget kartoffelmel du har brugt. Er det stadig fugtigt så et nyt lag kartoffelmel. Hvis kartoffelmelen bliver klistret så har du brugt for lidt �� og er der pletter kan man gentage men bruge  noget citronsaft for at blege pletten

Mange tak. Det vil jeg prøve. 
Det er stadig helt vådt. Oh helt ned i selve madrassen. Det er gået gennem, lagen, rullemadras, topmadras og ned i skummet. Så det er en ordentlig skylle han er kommet med.

havde egentlig tænkt ar sove på sofaen i nat så den kan tørrer ordenligt. Men er det bedre at jeg behandler allerede idag som du beskriver ?

Anmeld Citér

27. maj 2022

Maricella

Det var noget af en tår ja du kan også fint sove på sofaen, men ja jo tidligere du behandler jo nemmere er det at slippe for lugt/pletter. Så vil jeg nok starte med selve madrassen med natron og et ordentlig lag kartoffelmel (vil gå efter ca 3 cm tykt lag + lidt natron på toppen igen og så lægge topmadrassen over så de våde pletter begge ligger på mel. Og så behandling på topmadras også på samme måde. Og så tjek i aften om kartoffelmelen er blevet helt hård/klistret. Så kan du skifte det ud. Rullemadras vil jeg bare vaske med lagen hvis du ikke allerede havde gjort det. Melet skal blive liggende til det har suget al fugt ud af madrassen 

Anmeld Citér

27. maj 2022

AnoMor

Maricella skriver:

Det var noget af en tår ja du kan også fint sove på sofaen, men ja jo tidligere du behandler jo nemmere er det at slippe for lugt/pletter. Så vil jeg nok starte med selve madrassen med natron og et ordentlig lag kartoffelmel (vil gå efter ca 3 cm tykt lag + lidt natron på toppen igen og så lægge topmadrassen over så de våde pletter begge ligger på mel. Og så behandling på topmadras også på samme måde. Og så tjek i aften om kartoffelmelen er blevet helt hård/klistret. Så kan du skifte det ud. Rullemadras vil jeg bare vaske med lagen hvis du ikke allerede havde gjort det. Melet skal blive liggende til det har suget al fugt ud af madrassen 

Tak. Jeg vil prøve at følge din vejledning og se hvordan det bliver. Det er trods alt en topmadras til 5000 kr. ville være ked af hvis den var ødelagt.  

ruælemadradsen kommer bare i vaskemaskinen ja. Den kan bare ikk være i min egen så skal ned på vaskeriet når der er plads.

Anmeld Citér

27. maj 2022

Maricella

Håber det virker vi har haft en del af sådanne uheld i sengen gennem årene også med memoryfoam (og almindelige madrasser) og det er samme fremgang hver gang

Anmeld Citér

27. maj 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tilslutter mig rådet med kartoffelmel og natron!

Og fremover ville jeg ligge tilsagn i sengen, for aat undgå lignende uheld. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.