Hvad skal I have i jeres fødselstaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.360 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. maj 2022

Timf

Profilbillede for Timf

Jeg har selvfølgelig planer om at pakke en taske med tøj til baby og jeg hvis vi skulle blive indlagt. 

Men håber vi kan komme hjem samme dag som jeg har født, hvad har i haft med i den fødselstaske i bruger under og efter fødslen. 

Jeg pakker altid for mange ting  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2022

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Det der med at pakke for mange ting kommer også til at gælde for mig

Nu skal jeg have kejsersnit denne gang, så det er nok nogle lidt andre ting jeg skal have med. Og så ved jeg at vi bliver indlagt nogle dage.

Min liste

Babytøj 2 sæt, hue, baby dyne, strikket svøb, bamse/nusseklud, ammepude, lansinoh, olivy, bryst pumpe, amme bh, ammeindlæg, bind, lansinoh, magnesium piller, varmepude, kølepose, efterfødsels + ks trusse (momkind), birkenstock, løse bukser+skjorte, tyggegummi (til at få gang i maven), læbepomade, make up, hårbørste, tandbørste, elastik, lommeletter , drikkedunk, power bank, høretelefoner, måske egen hovedpud, snacks, storesøstergave

Anmeld Citér

25. maj 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Mange glemmer at der også skal være ting til mor i hospitalstaske:

• Toiletpapir (for det der er på hospitalet er TORTUR når man lige har født)
  • Snacks
  • læbepomade (der er SÅ tør luft på hospitaler)
  • Hårelastikker
  • Store underbukser

Anmeld Citér

25. maj 2022

B&J

Skylleflaske til efter fødsel den er guld

klipklapper eller sandaler hvis man er til det

læbepomade

tandpasta

tandbørste

hårbørste / hår elastik til langt hår

hvis man har briller så nåede til at pudse i

medicin hvis du har nåede af det

et sæt løst tøj til mig selv 

1 sæt til baby

et sæt tøj til manden hvis i skal blive der

autostol

baby dyne

Anmeld Citér

25. maj 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Altså nu jeg 3 gangs gravid derfor hvis alt gå godt,  så vi nok ude af hospitalet efter 2 timer så tænker det ikke ret meget jeg skal ha med. 

1 sæt tøj til babyen

hue

dyne

Amme bh 

amme indlæg 

Anmeld Citér

25. maj 2022

Liland

Profilbillede for Liland
Timf skriver:

Jeg har selvfølgelig planer om at pakke en taske med tøj til baby og jeg hvis vi skulle blive indlagt. 

Men håber vi kan komme hjem samme dag som jeg har født, hvad har i haft med i den fødselstaske i bruger under og efter fødslen. 

Toiletpapir!!! Det de har på sygehuset føles som sandpapir��

Snacks, oplader, og tøj der ikke strammer, tøj til baby og badesandaler.

Der var det vigtigste for mig

Anmeld Citér

25. maj 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg havde planer om at pakke en ekstra taske/net og have i bilen i tilfælde af at det ikke kun var en ambulant fødsel. Men gjorde det ikke.. det fortrød jeg helt vildt! Havde kun pakket til en ambulant fødsel og endte med at være indlagt i flere dage på neo. 

I min taske til selve fødslen var der tøj til mig og baby, lille toilettaske med deo, tandbørste osv. Der var også lidt til blodsukkeret, som faldt under den første fødsel. Så jeg havde pakket lidt af hvert, men fik ikke brugt det ved fødslen. 
Der var også en ekstra oplader. 

Jeg havde tænkt at pakke nogle ekstra sæt tøj i tilfælde af indlæggelse, men blev enig med mig selv at det var unødvendigt. Det gik jo alligevel. Da vi fandt ud af at vi skulle være indlagt i længere tid fik vi familien til at komme med lidt ekstra ting. 
jeg havde i øvrigt også pakket toiletpapir

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.