Graviditetskløe - øret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

495 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. maj 2022

Anonym trådstarter

God aften

Er der nogen af jer, der har oplevet at det leverbetinget graviditetskløe 'sætter' sig i øret? Jeg har haft det i hænderne og fødderne de sidste to graviditeter, men i denne har jeg nu fået voldsom kløe i det ene øre og lægen kan ikke finde ud af hvad det er. Nu er jeg så i tvivl om det måske kunne være det jeg har fået igen, men som er gået i øret? Umiddelbart kan jeg ikke rigtig finde noget på nettet, men andre der har prøvet lignende? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg har ikke prøvet at have det i øret. Men for et år siden fik jeg konstateret øregangseksem. Det klør rigtig (rigtig!!!!!!!!) meget. Nogle gange er det kun det ene øre, andre gange begge. 
Har du inflammation? Eller andet synligt? Hvad siger dine blodprøver i forhold til kløen?

Anmeld Citér

25. maj 2022

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Jeg har ikke prøvet at have det i øret. Men for et år siden fik jeg konstateret øregangseksem. Det klør rigtig (rigtig!!!!!!!!) meget. Nogle gange er det kun det ene øre, andre gange begge. 
Har du inflammation? Eller andet synligt? Hvad siger dine blodprøver i forhold til kløen?

Burde egen læge ikke kunne se det når de kiggede ind i øret hvis det var det? De kunne kun se jeg var irriteret da jeg selvfølgelig har kløet i det

De kunne ikke give nogen forklaring på, hvad det skyldes. De bad mig om at prøve at fjerne min daith-piercing for at se om det var den der generede, men det fortsætter trods jeg har haft den ude i 2 uger nu

Jeg har ikke fået taget blodprøver mht. Kløen, da jeg synes det lyder lidt fjollet at spørge om det kan 'gå i ørerne'. Jeg har ikke kløe andre steder, hvorfor jeg er mere i tvivl om, hvad det så kan være. 

Anmeld Citér

25. maj 2022

Anonym

Anonym skriver:

Burde egen læge ikke kunne se det når de kiggede ind i øret hvis det var det? De kunne kun se jeg var irriteret da jeg selvfølgelig har kløet i det

De kunne ikke give nogen forklaring på, hvad det skyldes. De bad mig om at prøve at fjerne min daith-piercing for at se om det var den der generede, men det fortsætter trods jeg har haft den ude i 2 uger nu

Jeg har ikke fået taget blodprøver mht. Kløen, da jeg synes det lyder lidt fjollet at spørge om det kan 'gå i ørerne'. Jeg har ikke kløe andre steder, hvorfor jeg er mere i tvivl om, hvad det så kan være. 

Jeg har haft levebetinget graviditets kløe i begge graviditer.. Første graviditet var kløen ikke slem men fik alligevel taget en blodprøve der vidste forhøjet tal.. Da jeg ventede nr. 2 fik jeg en ugentligt blodprøve fra uge 30( eller der omkring)  da man har stor sandsynlighed for at udvikle det igen. Jeg havde ingen kløe men alligevel slog blodprøven ud. Dog kun lidt forhøjet men nok til at jeg skulle have piller.. Så jeg ville få tager en blodprøve uanset hvad.

Anmeld Citér

25. maj 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Måske burde de kunne se det. Spørgsmålet er nok mere om de sætter to og to sammen. 
Måske du skulle bede om at få taget blodprøver? For at være på den sikre side. 

Anmeld Citér

26. maj 2022

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Måske burde de kunne se det. Spørgsmålet er nok mere om de sætter to og to sammen. 
Måske du skulle bede om at få taget blodprøver? For at være på den sikre side. 

Ja, jeg tænker også jeg tager afsted imorgen og ser hvad lægen siger. Jeg er hvert fald træt af at blive ved med at gå med den kløen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.