Er jeg gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.583 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. maj 2022

Anonym trådstarter

Hej

i Sidste weekend testede jeg positiv to gange på stribs teste om morgen, men senere på dagen tog jeg en “tidlig-test” som var negativ. Dagen efter tog jeg en almindelig test om morgen som var negativ, og det samme gjorde jeg i torsdags. Jeg har dog alle symptomerne på graviditet (derfor jeg startede med at tage en test). Kan man være så langt henne, at jeg tester negativ? Kan nærmest ikke passe mine bukser. (Jeg fik en søn for 7 måneder siden, og ønsker ikke at være gravid lige nu)

håber I har nogle input og kan hjælpe mig �� 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Hej

i Sidste weekend testede jeg positiv to gange på stribs teste om morgen, men senere på dagen tog jeg en “tidlig-test” som var negativ. Dagen efter tog jeg en almindelig test om morgen som var negativ, og det samme gjorde jeg i torsdags. Jeg har dog alle symptomerne på graviditet (derfor jeg startede med at tage en test). Kan man være så langt henne, at jeg tester negativ? Kan nærmest ikke passe mine bukser. (Jeg fik en søn for 7 måneder siden, og ønsker ikke at være gravid lige nu)

håber I har nogle input og kan hjælpe mig �� 

Du skal forbi uge 18 ihverfald før du ikk kan teste positiv på en test mere. 

Anmeld Citér

21. maj 2022

Anonym

Jeg vil sige nej, du har nok ramt en bio hvis den har været positiv og ikke er det mere 

Anmeld Citér

21. maj 2022

Anonym

AnoMor skriver:

Du skal forbi uge 18 ihverfald før du ikk kan teste positiv på en test mere. 

Sikke da en gang pladder ? Man stopper altså ikke med at kunne teste positiv. 

Anmeld Citér

21. maj 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Sikke da en gang pladder ? Man stopper altså ikke med at kunne teste positiv. 

Jo du gør. Du stopper med at teste positiv når du stopper med at producerer hcg. Læs op på den kvindelige anatomi og omkring kvindens cyklus så lærer du det. 

Anmeld Citér

21. maj 2022

Anonym

Altså der produceres hcg i hele graviditeten, men kurven topper efter ca. 8-10 uge (skrev forkert før) åhvorefter den falder og flader ud, men der produceres stadig hcg. 

på sundhed.dk står der under punktet negativ test at den godt kan blive falsk negativ ved meget høje niveauer men det burde du ikke have, der står det er ret sjældent.

https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/undersoegelser-og-proever/klinisk-biokemi/urin/choriogonadotropin-hcg-urinstix/

Anmeld Citér

22. maj 2022

Anonym

AnoMor skriver:

Jo du gør. Du stopper med at teste positiv når du stopper med at producerer hcg. Læs op på den kvindelige anatomi og omkring kvindens cyklus så lærer du det. 

Stadig en omgang pladder

Anmeld Citér

22. maj 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Stadig en omgang pladder

Det kan du sige så meget du vil. Men læs op på det og bliv klogere. Eller scroll videre. Der styrer du selv. Diskuterer med gider jeg ihverfald ikk bruge min tid på

Anmeld Citér

22. maj 2022

fehår

Jeg er 32 uger gravid og kan stadig teste positivt uden problemer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.