Hjælp ondt i ryggen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.158 visninger
4 svar
4 synes godt om
21. maj 2022

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg har døjet med dårlig ryg i 20 år, dog noget mindre efter en operation. Det er en del år siden jeg har haft et slemt anfald, nok også derfor jeg glemmer at forebygge med alle de gængse råd om træning, undgå at sidde for meget osv

Fredag i sidste uge gik det så galt efter havearbejde, og jeg har fået det ondeste hekseskud. Det var helt galt i weekenden, men blev langsomt bedre, indtil onsdag, hvor det pludselig blev helt slemt igen (uden at jeg havde gjort noget). Jeg KAN godt sidde ned, men bliver helt stiv i ryggen og skal bruge lang tid på at komme tilbage i normal position med ryggen bagefter (og det er meget smertefuldt).

Jeg forsøger st træne lidt, har fået fat i et mavebælte til at holde ryggen varm samt støtte, jeg tager i ibuprofen, og står op på job - men er ved at være desperat idet jeg skal ud og flyve på tirsdag, og jeg kan slet ikke overskue at skulle sidde i 3 timer.

Er der nogen der har et råd jeg måske ikke selv har tænkt på, er der noget lægen kan gøre (som man måske ikke gjorde for mange år siden da jeg sidst gik til kontroller), er der bedre medicin end ibuprofen, eller bare et eller andet der kan hjælpe...??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2022

Felguard

Profilbillede for Felguard

en god gang fysiokirurgisk massage kunne muligvis gøre underværker. 

fair warning, det er ikke en lækker almindelig massage, men en hvor de virkelig går i dybten på stederne. det kan godt gøre ondt. 

men jeg synes virkelig det hjælper min ryg når jeg har der der periode med ondt i lænden, der gerne vil gå langs ryggen i venstre side.

Anmeld Citér

21. maj 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Mix ibuprofen med Panodil  det er godt 

Anmeld Citér

21. maj 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

En tur til kiropraktoren, hjælper mig, når ryggen er helt låst. 

Jeg har piskesmæld, samt slidgigt og 5 halv smuttet diskuser i lænden, så døjer altid med hovedpine, og kroniske smerter og føleforstyrrelser. Plus jeg oveni det smadret begge knæ, i et bilka styrt for lidt over 2 år siden��

Jeg prøver at være god til at huske mine øvelser.

Men når det er helt skidt, er et par ture til kiropraktor og blive løsnet op, næsten en mirakelkur! Og ud over det, bruger jeg formuere på massage. Oveni det tager jeg panodil og ipren og et par andre "sjove" piller, et par gange om dagen. 

Håber du finder noget, der virker, så flyveturen ik blir helt ulidelig. Vh Stine 

Anmeld Citér

22. maj 2022

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

jeg vil også sige du skal forbi en kiropraktor. jeg har selv været der on off i periode i 39 år og det hjæper at blive sat på plads

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.