Jeg har døjet med dårlig ryg i 20 år, dog noget mindre efter en operation. Det er en del år siden jeg har haft et slemt anfald, nok også derfor jeg glemmer at forebygge med alle de gængse råd om træning, undgå at sidde for meget osv
Fredag i sidste uge gik det så galt efter havearbejde, og jeg har fået det ondeste hekseskud. Det var helt galt i weekenden, men blev langsomt bedre, indtil onsdag, hvor det pludselig blev helt slemt igen (uden at jeg havde gjort noget). Jeg KAN godt sidde ned, men bliver helt stiv i ryggen og skal bruge lang tid på at komme tilbage i normal position med ryggen bagefter (og det er meget smertefuldt).
Jeg forsøger st træne lidt, har fået fat i et mavebælte til at holde ryggen varm samt støtte, jeg tager i ibuprofen, og står op på job - men er ved at være desperat idet jeg skal ud og flyve på tirsdag, og jeg kan slet ikke overskue at skulle sidde i 3 timer.
Er der nogen der har et råd jeg måske ikke selv har tænkt på, er der noget lægen kan gøre (som man måske ikke gjorde for mange år siden da jeg sidst gik til kontroller), er der bedre medicin end ibuprofen, eller bare et eller andet der kan hjælpe...??
Anmeld
Citér