Navne lister danske og udenlandske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.491 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. maj 2022

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Er der nogen der kender til en hjemmeside hvor man kan finde navnelister der ikke kun går op til de mest populære 50/100 baby navne. Både fra Danmark og andre lande

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2022

Kastanje

Mortil_en skriver:

Er der nogen der kender til en hjemmeside hvor man kan finde navnelister der ikke kun går op til de mest populære 50/100 baby navne. Både fra Danmark og andre lande

https://familieretshuset.dk/navne/navne/godkendte-fornavne

Anmeld Citér

19. maj 2022

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Ellers prøve pinterest 

Anmeld Citér

19. maj 2022

Mortil_2

Kastanje skriver:

https://familieretshuset.dk/navne/navne/godkendte-fornavne

Tak men ville gerne finde dem listet efter popularitet

Anmeld Citér

19. maj 2022

Mortil_2

libramarie12 skriver:

Ellers prøve pinterest 

Den havde jeg ikke lige tænkt på. Tak 

Anmeld Citér

20. maj 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

På Danmarks Statistik kan du indtaste et navn og så få at vide, hvor mange i Danmark, der hedder det samme og hvor mange, der er blevet døbt lige det navn hvert år. 

Det er selvfølgelig ikke en lang liste, men så kunne du måske lave din egen popularitetsliste ud fra de navne, du har i tankerne. Min datters navn var fx populært i 90'erne, men nu bliver der kun døbt ca. 20 om året med det navn.

Anmeld Citér

20. maj 2022

Kastanje

Mortil_en skriver:

Tak men ville gerne finde dem listet efter popularitet

Du kan også finde det navn du synes er bedst og så tjekke popularitet bagefter på siden for dansk statistik.

Anmeld Citér

20. maj 2022

Kastanje

Hvorfor er det vigtigt ? Bare nysgerrig 

Anmeld Citér

20. maj 2022

Mortil_2

Kastanje skriver:

Hvorfor er det vigtigt ? Bare nysgerrig 

Tak for svar det er egentligt bare for at få noget inspiration. Har pløjet de 50 mest populære navne igennem nogle gange så tænkte at kigge på de måske 300 mest populærer navne for at få lidt flere inputs

Anmeld Citér

20. maj 2022

Kastanje

Ok. 
Det tog mig ca. 1 time af pløje mig igennem navnene  for drenge der er tilladte. Grib en kop kaffe og se dem igennem og lav en liste. Mange man man hurtigt gå henover. For eksempel vidste jeg ret hurtigt at min søn ikke skulle hedde Altan, Muhammed eller Ivan. Samtidig var der en del sjældne navne jeg faktisk overvejede, som havde en god klang. Det var en god inspiration. 
Min mand gjorde det samme og så sammenlignede vi liste og talte. Det var en del sammenfald.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.