Shaken baby syndrom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.472 visninger
2 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. maj 2022

Anonym trådstarter

Åhh jeg er total bange for jeg har gjort skade på mit barn for det første jeg har på ingen måder rystet ham. 

Men jeg gør sådan en ting når han er ked af det, hvor jeg holder ham godt ind til kroppen med et fast greb og vugger ham op og ned, lidt hårdt måske. Og nogle gange hvor vi laver et hurtig op og ned   har aldrig tænkt du kunne være skidt, da det giver ro på og det får ham til at falde i søvn. Men nu fandt jeg ud af det med shaken baby syndrom. Har jeg skadet mit barn ubevidst?? er så knust, min kæreste syntes jeg er fjollet. Men kan slet ikke slå det ud af hovedet 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Åhh jeg er total bange for jeg har gjort skade på mit barn for det første jeg har på ingen måder rystet ham. 

Men jeg gør sådan en ting når han er ked af det, hvor jeg holder ham godt ind til kroppen med et fast greb og vugger ham op og ned, lidt hårdt måske. Og nogle gange hvor vi laver et hurtig op og ned   har aldrig tænkt du kunne være skidt, da det giver ro på og det får ham til at falde i søvn. Men nu fandt jeg ud af det med shaken baby syndrom. Har jeg skadet mit barn ubevidst?? er så knust, min kæreste syntes jeg er fjollet. Men kan slet ikke slå det ud af hovedet 

Hvis du holder baby ind til kroppen mens du rokker ham så nej. 
shaken baby syndrom sker når hovedet flyver frem og tilbage. Og det lyder det ikke som i din beskrivelse. For du holder jo på hovedet i mens går jeg udfra. 

så slå du bsre koldt vand i blodet  

Anmeld Citér

19. maj 2022

Anonym

Der skal virkelig utrolig meget til før den skade sker. Man skal bevidst ruske barnet hårdt, så barnets hage rammer brystkassen og baghovedet helt tilbage. Det kan ikke ske ved en fejl. Jeg har arbejdet med baby shaken syndrome ofre, så jeg ved hvad jeg taler om. Bare rolig, din baby er helt sikkert ok ❤️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.