Uenighed om skoleskift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.849 visninger
12 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. maj 2022

Anonym trådstarter

Min søn skal op i 5 klasse efter sommerferien. 
han har gået 2 år på den folkeskole han går på nu (vi flyttede langt væk og derfor ny skole). Hele dette skoleår har været præget af mistrivsel og problemer med skolen konstant. Har siddet med inspektør og diverse i røret mindst en gang om ugen HELE ÅRET! 
Det er episoder som vold (lærer der tog fat i min søn og lavede blåmærker på ham), grimt sprog fra lærerne, manglende kontrol over klassen, konstante skift i undervisere og ledere mm. 
Jeg må indrømme jeg er træt. Min søn trives med sine klassekammerater men hader sin skole. 
Inspektøren er konfliktsky, den nye viceinspektør er oldschool og meget ubehagelig  

lærerne taler ikke sammen, og italesætter man et problem løber de hovedkulds ind i en væg i panik - ingen har hørt noget, ved noget eller kan svare på noget. 
Alle forældre i klassen var til ekstraordinært forældremøde simpelthen fordi vi alle er så bekymret over manglende kommunikation og generel mistrivsel i klassen. Lærerne nægter hårdnakket enhver negativ kritik - selvom man kan sige “jeg stod LIGE DER og hørte det”. 

nå men jeg har altså fået nok efterhånden.. 5 år mere på den skole klarer jeg simpelthen ikke!  
Men, min eks (han har vores dreng hver anden weekend) vil ikke have han rykker skole igen, og det gør jo det hele meget sværere. 
Har forklaret løbende når der er noget med skolen, men han mener ikke det er grundlag for at flytte skole. 
Jeg havde i sinde at rykke ham på en privatskole der ligger i nærheden istedet (og selvfølgelig betaler jeg selv det hele det skal hans far ikke høre for). 

Men kan jeg rykke ham når vi har fælles forældremyndighed - når far siger nej? 

Ved simpelthen ikke mine levende råd med den skole mere, og har vitterligt lyst til at tude hver gang der er noget efterhånden for føler det er det samme (undskyld udtrykket) LORT jeg skal tage mig af igen og igen. Havde aldrig troet jeg på månedlig basis skulle forklare en lærer man ikke siger “du kunne lige så godt pisse mig op og ned af ryggen” til en elev fx?  

som sagt trives min dreng socialt - mange gode venner og han er glad for sin klasse. Men han er ofte ked af det når han kommer hjem pga noget en lærer har sagt eller gjort, og har oplevet fx da en lærer tog voldsomt fat i ham at han ringer mens jeg er på job helt ulykkelig. 
Jeg har det rædsomt med at sende ham op i den skole. Får helt ondt i maven over han skal være der, og stoler ikke på de hverken hører ham, eller passer på ham.  

Hvad Søren gør jeg? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Min søn skal op i 5 klasse efter sommerferien. 
han har gået 2 år på den folkeskole han går på nu (vi flyttede langt væk og derfor ny skole). Hele dette skoleår har været præget af mistrivsel og problemer med skolen konstant. Har siddet med inspektør og diverse i røret mindst en gang om ugen HELE ÅRET! 
Det er episoder som vold (lærer der tog fat i min søn og lavede blåmærker på ham), grimt sprog fra lærerne, manglende kontrol over klassen, konstante skift i undervisere og ledere mm. 
Jeg må indrømme jeg er træt. Min søn trives med sine klassekammerater men hader sin skole. 
Inspektøren er konfliktsky, den nye viceinspektør er oldschool og meget ubehagelig  

lærerne taler ikke sammen, og italesætter man et problem løber de hovedkulds ind i en væg i panik - ingen har hørt noget, ved noget eller kan svare på noget. 
Alle forældre i klassen var til ekstraordinært forældremøde simpelthen fordi vi alle er så bekymret over manglende kommunikation og generel mistrivsel i klassen. Lærerne nægter hårdnakket enhver negativ kritik - selvom man kan sige “jeg stod LIGE DER og hørte det”. 

nå men jeg har altså fået nok efterhånden.. 5 år mere på den skole klarer jeg simpelthen ikke!  
Men, min eks (han har vores dreng hver anden weekend) vil ikke have han rykker skole igen, og det gør jo det hele meget sværere. 
Har forklaret løbende når der er noget med skolen, men han mener ikke det er grundlag for at flytte skole. 
Jeg havde i sinde at rykke ham på en privatskole der ligger i nærheden istedet (og selvfølgelig betaler jeg selv det hele det skal hans far ikke høre for). 

Men kan jeg rykke ham når vi har fælles forældremyndighed - når far siger nej? 

Ved simpelthen ikke mine levende råd med den skole mere, og har vitterligt lyst til at tude hver gang der er noget efterhånden for føler det er det samme (undskyld udtrykket) LORT jeg skal tage mig af igen og igen. Havde aldrig troet jeg på månedlig basis skulle forklare en lærer man ikke siger “du kunne lige så godt pisse mig op og ned af ryggen” til en elev fx?  

som sagt trives min dreng socialt - mange gode venner og han er glad for sin klasse. Men han er ofte ked af det når han kommer hjem pga noget en lærer har sagt eller gjort, og har oplevet fx da en lærer tog voldsomt fat i ham at han ringer mens jeg er på job helt ulykkelig. 
Jeg har det rædsomt med at sende ham op i den skole. Får helt ondt i maven over han skal være der, og stoler ikke på de hverken hører ham, eller passer på ham.  

Hvad Søren gør jeg? 

kontakter kommunen og sundhedsplejersken om forholdene...

når det tydeligvis ikke virker at snakke med dem må du snakke med deres chef som er borgmesteren og sørge for at sundhedsplejersken er informeret om forholdene på stedet så h*n kan videregive det personen oplever sammen med din klage...

stakkels både din dreng og dig.. det er ikke sundt for et barn at være i sådan et miljø og slet ikke når det stadig kun er starten på hans skoleliv...

Anmeld Citér

16. maj 2022

Anonym

Du kan ikke rykke ham uden fars underskrift.. been there done that. Privatskolen må ikke optage uden underskrift fra begge. Desværre.. står selv i samme situation og har et par unger der ville ønske de måtte skifte skole

Anmeld Citér

16. maj 2022

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

kontakter kommunen og sundhedsplejersken om forholdene...

når det tydeligvis ikke virker at snakke med dem må du snakke med deres chef som er borgmesteren og sørge for at sundhedsplejersken er informeret om forholdene på stedet så h*n kan videregive det personen oplever sammen med din klage...

stakkels både din dreng og dig.. det er ikke sundt for et barn at være i sådan et miljø og slet ikke når det stadig kun er starten på hans skoleliv...

Det vil jeg prøve som det første i morgen! 
kunne være rart med nye ører/øjne på der kan gøre noget ved det.. føler mig som en idiot at skulle tage samme problemer op igen og igen og der sker bogstaveligtalt ikke en skid… 

Der er simpelthen så drænende.. 

Anmeld Citér

16. maj 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du kan ikke rykke ham uden fars underskrift.. been there done that. Privatskolen må ikke optage uden underskrift fra begge. Desværre.. står selv i samme situation og har et par unger der ville ønske de måtte skifte skole

Åh hvor frustrerende! 
må prøve at tale lidt mere med ham eventuelt over sommerferien og håbe han måske vil lytte så.. 

Ellers må jeg sætte hårdt mod hårdt, og simpelthen smide alle de konflikter og problemer i skolen over på ham, og så må han håndtere dem.. 

efter en måned ved jeg han ville rive håret ud af hovedet på sig selv af frustration. 

Anmeld Citér

16. maj 2022

Timf

Profilbillede for Timf

Familierethuset er mit bedste svar. 

Tænker de vil give dig medhold i at jeres barn skal flytte skole når der er såååå mange problemer og at der er fysisk og psykisk vold indblandet på skolen

Anmeld Citér

16. maj 2022

Anonym trådstarter

Timf skriver:

Familierethuset er mit bedste svar. 

Tænker de vil give dig medhold i at jeres barn skal flytte skole når der er såååå mange problemer og at der er fysisk og psykisk vold indblandet på skolen

Ja det kunne være det var en mulighed  

må lige ringe og forhøre mig hos dem i morgen om hvad de tænker i forhold til om de vil gå ind i det. 
Har allerede fundet en god friskole i nærheden, med små klasser, gode grundværdier og mål for børnene, har lagt penge til side til depositum/indmeldelse og alting.. så det er kun det grønne lys fra hans far.. 

Men på trods af alt (og jeg har informeret ham HVER gang der er noget - hvor jeg får besked tilbage “den tager du ikke?&rdquo vil han simpelthen ikke lytte, han er ikke til at hugge eller stikke i den stædige mand.. 

Anmeld Citér

16. maj 2022

Anonym trådstarter

Men er da rart at vide vi ikke er kørt fast og må “døje med den skole”.. 

Tak for de brugbare svar! Vil sætte mig i morgen tidlig og begynde med de nye foreslag og håbe der kan komme en snarlig løsning på det her, så både min dreng kan få en tryg skolegang og jeg kan få lidt ro i sjælen når jeg skal sende ham afsted i skole

Anmeld Citér

16. maj 2022

Soonmom

Hvad siger drengen selv?

Tænker hvis han ikke ønsker at flytte skole/ikke giver udtryk for at ville, så forstår jeg måske godt faren

Anmeld Citér

16. maj 2022

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Hvad siger drengen selv?

Tænker hvis han ikke ønsker at flytte skole/ikke giver udtryk for at ville, så forstår jeg måske godt faren

Han vil ikke gå på skolen og har ikke ville det i lang tid. Han vil gerne sine venner i klassen men ikke selve skolen. 
Og vennerne bor alle lige omkring os så de kan gå til hinanden

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.