Min søn skal op i 5 klasse efter sommerferien.
han har gået 2 år på den folkeskole han går på nu (vi flyttede langt væk og derfor ny skole). Hele dette skoleår har været præget af mistrivsel og problemer med skolen konstant. Har siddet med inspektør og diverse i røret mindst en gang om ugen HELE ÅRET!
Det er episoder som vold (lærer der tog fat i min søn og lavede blåmærker på ham), grimt sprog fra lærerne, manglende kontrol over klassen, konstante skift i undervisere og ledere mm.
Jeg må indrømme jeg er træt. Min søn trives med sine klassekammerater men hader sin skole.
Inspektøren er konfliktsky, den nye viceinspektør er oldschool og meget ubehagelig
lærerne taler ikke sammen, og italesætter man et problem løber de hovedkulds ind i en væg i panik - ingen har hørt noget, ved noget eller kan svare på noget.
Alle forældre i klassen var til ekstraordinært forældremøde simpelthen fordi vi alle er så bekymret over manglende kommunikation og generel mistrivsel i klassen. Lærerne nægter hårdnakket enhver negativ kritik - selvom man kan sige “jeg stod LIGE DER og hørte det”.
nå men jeg har altså fået nok efterhånden.. 5 år mere på den skole klarer jeg simpelthen ikke!
Men, min eks (han har vores dreng hver anden weekend) vil ikke have han rykker skole igen, og det gør jo det hele meget sværere.
Har forklaret løbende når der er noget med skolen, men han mener ikke det er grundlag for at flytte skole.
Jeg havde i sinde at rykke ham på en privatskole der ligger i nærheden istedet (og selvfølgelig betaler jeg selv det hele det skal hans far ikke høre for).
Men kan jeg rykke ham når vi har fælles forældremyndighed - når far siger nej?
Ved simpelthen ikke mine levende råd med den skole mere, og har vitterligt lyst til at tude hver gang der er noget efterhånden for føler det er det samme (undskyld udtrykket) LORT jeg skal tage mig af igen og igen. Havde aldrig troet jeg på månedlig basis skulle forklare en lærer man ikke siger “du kunne lige så godt pisse mig op og ned af ryggen” til en elev fx?
som sagt trives min dreng socialt - mange gode venner og han er glad for sin klasse. Men han er ofte ked af det når han kommer hjem pga noget en lærer har sagt eller gjort, og har oplevet fx da en lærer tog voldsomt fat i ham at han ringer mens jeg er på job helt ulykkelig.
Jeg har det rædsomt med at sende ham op i den skole. Får helt ondt i maven over han skal være der, og stoler ikke på de hverken hører ham, eller passer på ham.
Hvad Søren gør jeg?
Anmeld
Citér